Ο τοπικός ΣΥΡΙΖΑ για την απένταξη του εμπορευματικού κέντρου

Ανακοίνωση

Oι πληροφορίες που κυκλοφόρησαν στα τοπικά site και ΜΜΕ, δυστυχώς, επιβεβαιώνονται. Το Εμπορευματικό Κέντρο Θεσπρωτίας, που είχε ενταχτεί τον Ιούλιο του 2016 στο χρηματοδοτικό εργαλείο CEF (Connecting Europe Facility) της Ε.Ε, ΑΠΕΝΤΑΧΘΗΚΕ. Το τέλος του προγράμματος ADRI UP, στο οποίο εταίροι είναι ο ΟΛΗΓ, η Περιφέρεια Ηπείρου, το Βιοτεχνικό Πάρκο Θεσπρωτίας (ΒΙΟ.ΠΑ.ΘΕ), τα λιμάνια της Τεργέστης και της Ανκόνα και ιδιώτες επενδυτές, κοινοποιήθηκε και επίσημα στο εταιρικό σχήμα.

Το Ελληνικό σκέλος του προγράμματος προέβλεπε την κατασκευή ενός διπολικού Εμπορευματικού κέντρου σε μία περιοχή εντός της ζώνης του λιμένα της Ηγουμενίτσας και σε μια άλλη κύρια, δίπλα από το Βιοτεχνικό Πάρκο Θεσπρωτίας, στην Γκρίκα του Δήμου Σουλίου. Επίσης, προέβλεπε την κατασκευή της οδικής σύνδεσης του Εμπορευματικού Κέντρου με την Εγνατία Οδό, έργο το οποίο, σε συνδυασμό με την λειτουργία του Λιμανιού της Ηγουμενίτσας, θα μπορούσε να δώσει ώθηση στην ανάπτυξη της περιοχής και της Ηπείρου γενικότερα, και στον τομέα των μεταφορών.

Το χρονοδιάγραμμα του έργου τοποθετούσε την ολοκλήρωση των εργασιών μέχρι το τέλος του 2020. Ήδη από τον Ιούνιο του 2019, ήταν γνωστό ότι το χρηματοδοτούμενο έργο θα μπορούσε να παραταθεί μέχρι το 2022, αν είχαν υλοποιηθεί συγκεκριμένα προπαρασκευαστικά βήματα. Για τον λόγο αυτό απαιτούνταν γρήγορες και αποτελεσματικές ενέργειες από όλους τους συμμετέχοντες.

Τα ερωτήματα που προκύπτουν μετά από αυτές τις εξελίξεις είναι:
1) Γιατί δεν επισπεύσθηκαν οι απαραίτητες ενέργειες από τους εμπλεκόμενους, ώστε να εξαντληθούν τα περιθώρια παράτασης του έργου μέχρι το 2022 ;
2) Θα επιδιωχθεί να ενταχθεί σε άλλο Ευρωπαϊκό πρόγραμμα ;
3) Θα εξακολουθήσει να είναι διαθέσιμο για την υλοποίηση του το ποσοστό του ΠΔΕ που αντιστοιχεί στο έργο (50%);
4) Είναι πρόθεση του ΟΛΗΓ η συνέχιση των ενεργειών για την υλοποίηση του έργου;
5) Είναι στις προθέσεις της κυβέρνησης να καλυφθεί το ποσοστό του CEF (30%) από το ΠΔΕ, από τον ΟΛΗΓ ή άλλους επενδυτές;
6) Θα τύχουν άμεσης προτεραιότητας οι απαραίτητες ενέργειες από την Περιφέρεια για την ωρίμανση των μελετών και την προετοιμασία των τευχών δημοπράτησης του κόμβου της Εγνατίας;

Πρόκειται για ένα έργο που απασχολεί τις τοπικές αρχές και τους φορείς για πάνω από είκοσι χρόνια. Η τοπική κοινωνία είχε πολλές ελπίδες για ανάπτυξη και αύξηση της απασχόλησης με την ένταξη της Θεσπρωτίας στα Διευρωπαϊκά Δίκτυα Μεταφορών.

Ένα έργο πνοής για τον ακριτικό μας νομό δεν μπορεί να εγκαταλειφθεί, όσες δυσκολίες και να προκύπτουν.

Σε κάθε περίπτωση, θεωρούμε ότι η απένταξη του έργου είναι πολιτική απόφαση της κυβέρνησης, η οποία καλείται να γνωστοποιήσει τις προθέσεις της και να μην κρύβεται πίσω από γραφειοκρατικές διαδικασίες. Ιδιαίτερα αυτή την περίοδο, η κυβέρνηση της ΝΔ, πιστή στις νεοφιλελεύθερες απόψεις της, δίνει δείγματα γραφής της πολιτικής της.

Η κυβέρνηση της ΝΔ ακύρωσε τον νόμο των υποπαραχωρήσεων, τον οποίο η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ είχε θεσμοθετήσει, σύμφωνα και με τα ευρωπαϊκά πρότυπα. Έχει δρομολογήσει την πώληση της πλειοψηφίας του πακέτου των μετοχών του ΟΛΗΓ, συμπαρασύροντας με αυτόν τον τρόπο και ζωτικά τμήματα της πόλης, όπως η χερσαία ζώνη.

Τα τμήματα αυτά αποτελούν πάγια διεκδίκηση του Δήμου, των φορέων και των κατοίκων της πόλης, και κάθε αναπτυξιακός σχεδιασμός εγκαταλείπεται. Φέρνει ακέραια την ευθύνη.

ΝΕ ΘΕΣΠΡΩΤΙΑΣ
ΣΥΡΙΖΑ – ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ ΣΥΜΜΑΧΙΑ

In this article

Join the Conversation