Γονείς και εκπαιδευτικοί της Θεσπρωτίας συλλέγουν υπογραφές κατά του εκπαιδευτικού νομοσχεδίου

Το ψήφισμα

ΚΑΤΩ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΑΠ΄ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΑΣ
ΚΑΤΩ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΑΠ΄ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ

Ως γονείς και ως εκπαιδευτικοί υπογράφουμε αυτό το γράμμα γιατί πιστεύουμε ότι έχουμε χρέος να αντιδράσουμε μπροστά σε ένα νομοσχέδιο -έκτρωμα για την εκπαίδευση, ένα νομοσχέδιο που έρχεται να κάνει αφόρητη τη φοίτηση των παιδιών μας στο σχολείο, ένα νομοσχέδιο που στρέφεται ενάντια στα δικαιώματα των παιδιών μας να μορφωθούν , να σπουδάσουν, να ονειρεύονται για το μέλλον τους, να ζήσουν μια ζωή με αξιοπρέπεια.

Βρισκόμαστε σε καραντίνα, αγωνιούμε για την επόμενη μέρα, τα προβλήματα στις οικογένειες είναι πολλαπλά- οικονομικά , εργασιακά, ψυχολογικά- και μέσα σ΄αυτήν την κατάσταση η κυβέρνηση δεν διστάζει να εμφανίσει ένα νομοσχέδιο που, διαβάζοντάς το, ανατριχιάζει κανείς.

• Τράπεζα Θεμάτων, δηλαδή εξετάσεις από την Α Λυκείου πανελλαδικού τύπου.Τα θέματα θα επιλέγονται τυχαία (με ηλεκτρονικό τρόπο) για κάθε σχολείο και θα βαθμολογούνται κλειστά (όπως στις πανελλαδικές).

Η δυνατότητα που είχε ο εκπαιδευτικός να προσμετρήσει στα θέματα που βάζει, τις δυνατότητες και τις συνθήκες ζωής των μαθητών του, μηδενίζεται.

Ακόμα και αυτή η «παραπάνω μονάδα» στο γραπτό (αν με αυτήν ο μαθητής περνάει την τάξη) παύει να υπάρχει. Οι μαθητές δεν μπορούν να δώσουν βάρος σε αυτά που έχει δώσει βάρος ο καθηγητής τους γιατί από την τράπεζα μπορεί να κληρωθεί ο,τιδήποτε θεωρείται εντός ύλης.

Η Τράπεζα Θεμάτων απαιτεί ιδιαίτερα μαθήματα και προετοιμασία από την Α’ Γυμνασίου για να μπορεί ένας μαθητής να ανταποκριθεί στην Α’ Λυκείου.

Η θεσμοθέτησή της θα αποτελεί ένα καταστροφικό μέτρο ενάντια στους μαθητές, στα παιδιά μας. Οι εκατόμβες που θα υπάρξουν από τις εξετάσεις μέσω Τράπεζας Θεμάτων από την Α’ Λυκείου μαζί με άλλες διατάξεις-την αύξηση της βάσης για να περάσει κανείς την τάξη,τα “κόντρα” μαθήματα (Mαθηματικά στη θεωρητική και Iστορία στη θετική κατεύθυνση)-είτε θα κόψουν βίαια την πορεία προς την τριτοβάθμια τεράστιου μέρους του μαθητικού πληθυσμού είτε, στην καλύτερη περίπτωση, θα το αποθαρρύνουν αποφασιστικά.Θυμίζουμε ότι η Τράπεζα Θεμάτων είχε εφαρμοστεί το 2014 και υπήρχε αποτυχία στο 40% των μαθητών.

Γνωρίζει ο καθένας ότι οι επιδόσεις ενός μαθητή έχουν άμεση συνάρτηση με την οικονομική του θέση. Τα ιδιαίτερα μαθήματα, οι ανθρώπινες συνθήκες διαβίωσης στο σπίτι, το ασφαλές οικονομικό και οικογενειακό περιβάλλον είναι παράγοντες που δεν υπάρχουν στα παιδιά των φτωχών λαϊκών στρωμάτων. Από την άλλη ο βαθμός σε ένα μάθημα δεν σημαίνει απολύτως τίποτα. Τα θέματα και η δυσκολία τους (που είναι στην απόλυτη ευχέρεια των πολιτικών επιλογών και των στοχεύσεων της κάθε κυβέρνησης) ρυθμίζουν ως κάνουλα τις μαθητικές επιδόσεις.

Αλλά και στο Γυμνάσιο είναι αντίστοιχα τα πράγματα. Αύξηση των εξεταζόμενων μαθημάτων, εντατικοί ρυθμοί, εκμηδένιση του ελεύθερου χρόνου. Ποιοι μαθητές θα αντέξουν στις απανωτές δυσκολίες, ποιες οικογένειες θα μπορούν οικονομικά να ανταποκριθούν σ΄αυτό το ατελείωτο κυνήγι;

Αν νομίζει κανείς ότι αυτά τα …ωραία αφορούν μόνο τους μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου,γελιέται.Το υπουργείο αρχίζει την επίθεση από το Νηπιαγωγείο στο οποίο προβλέπει -άκουσον άκουσον-την εισαγωγή,πιλοτικά Αγγλικών,Πληροφορικής και Φυσικής Αγωγης, σχολειοποιώντας το περιεχόμενό του, κόντρα σ΄όποια εκπαιδευτική λογική χαρακτηρίζει αυτή τη βαθμίδα εκπαιδευσης και την τρυφερή ηλικία των νηπίων.

Περνάει στη συνέχεια στο Δημοτικό όπου αυξάνει τις ώρες των Αγγλικών στις μικρότερες τάξεις και εφαρμόζει πάλι πιλοτικά νέες θεματικές,στη λογική του Γυμνασίου, Λυκείου εντατικοποιωντας περισσότερο τους μαθητες.

Αυτό όμως που μοιάζει απίστευτο,ειδικά σ΄αυτές τις εποχές της πανδημίας, είναι η αύξηση των μαθητών ανά τμήμα στο Δημοτικό και στο Νηπιαγωγείο, από 22 σε 24 με δυνατότητα τους 26. Και τα “ωραία” συνεχίζονται. Δεν θα λειτουργουν τμήματα με λιγότερους των 20 μαθητών, πράγμα που σημαίνει μετακινήσεις σε όμορα σχολεία.

Αναρωτιόμαστε γιατί τόσο μίσος απέναντι στα παιδιά;
Αν σκοπεύουν μ΄αυτόν τον τρόπο να τα διώξουν από το σχολείο, ΝΑ ΜΗΝ ΤΟ ΕΠΙΤΡΕΨΟΥΜΕ!
Καλούμε κάθε γονιό να ενημερωθεί, να υπερασπίσει το δικαίωμα του παιδιού του να μορφωθεί και να σπουδάσει.
Καλούμε γονείς και εκπαιδευτικούς να υπογράψουν αυτό το κείμενο διαμαρτυρίας.
Να συζητήσουν οι σύλλογοι γονέων και να πάρουν θέση!
Καλούμε τα σωματεία των εκπαιδευτικών να σταθούν δίπλα στους μαθητές και στους γονείς, να ενημερώσουν και να αποφασίσουν από κοινού κινητοποιήσεις.

Όσοι γονείς και εκπαιδευτικοί επιθυμούν να υπογράψουν, μπορούν να στείλουν το όνομά τους στο [email protected]

1. ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΥ ΕΛΕΝΗ, γονέας, Θεσπρωτία
2. ΤΡΑΓΟΥΛΙΑ ΑΡΓΥΡΩ, γονέας, Θεσπρωτία
3. ΜΠΟΥΡΑΝΤΑ ΜΑΡΙΑ, γονέας, Θεσπρωτία
4. ΤΣΙΜΙΡΙΑΓΚΟΥ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ, γονέας, Θεσπρωτία
5. ΚΑΛΟΓΕΡΟΠΟΥΛΟΥ ΜΑΡΙΑ, γονέας, Θεσπρωτία
6. ΤΖΕΡΠΟΣ ΝΙΚΟΣ, γονέας, εκπ/κός ΧΗΜΙΚΟΣ, Θεσπρωτία
7. ΑΝΑΣΤΑΣΙΑΔΗ ΕΥΦΡΟΣΥΝΗ, εκπ/κός ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ, Θεσπρωτία
8. ΞΟΥΡΑ ΛΙΤΣΑ, γονέας, Θεσπρωτία
9. ΝΤΑΧΡΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ, γονέας, Θεσπρωτία
10. ΚΩΤΣΙΝΑΣ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ, εκπ/κός ΘΕΑΤΡΟΛΟΓΟΣ, Θεσπρωτία
11. ΚΩΤΣΙΑ ΧΡΙΣΤΙΝΑ , γονέας ,Θεσπρωτία
12. ΚΑΡΙΠΙΔΟΥ ΟΛΓΑ, γονέας, Θεσπρωτία
13. ΦΛΙΝΔΡΗΣ ΔΗΜΟΣΘΕΝΗΣ, γονέας, Θεσπρωτία
14. ΧΟΒΟΛΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ, εκπ/κός ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ, Θεσπρωτία
15. ΚΟΥΡΤΗ ΙΟΥΛΙΑ, Δασκάλα, Θεσπρωτία
16. ΝΙΚΟΛΑ’Ι’ΔΟΥ ΦΩΤΕΙΝΗ, γονέας, Θεσπρωτία
17. ΑΝΑΣΤΑΣΙΑΔΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ, γονέας, Θεσπρωτία
18. ΚΟΛΛΙΟΥΣΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ, γονέας, Θεσπρωτία
19. ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΒΑΡΒΑΡΑ, δασκάλα, Θεσπρωτία
20. ΚΟΝΤΟΓΙΑΝΝΗ ΕΛΕΝΗ, εκπ/κός ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ, Θεσπρωτία
21. ΚΑΤΣΟΥΡΑ ΙΟΥΛΙΑ, γονέας, Θεσπρωτία
22. ΜΠΑΡΚΑ ΜΑΡΙΑ, γονέας, Θεσπρωτία
23. ΠΑΥΛΙΔΗΣ ΣΤΑΥΡΟΣ, γονέας, Θεσπρωτία
24. ΧΕΚΙΜΟΓΛΟΥ ΙΩΑΝΝΗΣ, γονέας, Θεσπρωτία
25. ΡΟΥΚΟΥΔΗ ΧΡΙΣΤΙΝΑ, δασκάλα ειδικής, Θεσπρωτία
26. ΣΟΥΡΛΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ,αδιόριστος εκπ/κός ΦΥΣΙΚΟΣ,Θεσπρωτία
27. ΒΛΑΧΟΥ ΣΟΝΙΑ, εκπ/κός ΑΓΓΛΙΚΩΝ, Ιωάννινα
28. ΛΙΑΜΠΟΤΗΣ ΣΩΤΗΡΗΣ,μαθητής Εσπερινού Λυκείου, Θεσπρωτία
29. ΤΕΛΗ ΑΓΑΘΗ ΘΕΑΤΡΟΛΟΓΟΣ ΙΩΑΝΝΙΝΑ
30. ΓΚΟΝΤΑ ΘΑΛΕΙΑ, γονέας, Κέρκυρα
31. ΠΑΚΟΣ ΑΛΕΞΗΣ, γονέας, Ιωάννινα
32. ΕΥΘΥΜΙΟΥ ΔΗΜΗΤΡΑ, αδιόριστη εκπ/κός ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ, Θεσπρωτία
33. AΓΓΕΛΗ ΓΕΩΡΓΙΑ, εκπ/κός ΑΓΓΛΙΚΩΝ, Θεσπρωτία
34. ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΓΙΩΡΓΟΣ, γονέας , Θεσπρωτία
35. ΤΣΕΡΠΟΥ ΙΦΙΓΕΝΕΙΑ, Δασκάλα , Θεσπρωτία
36. ΤΣΕΡΠΟΣ ΣΠΥΡΟΣ, συνταξιούχος δάσκαλος, Θεσπρωτία
37. ΓΟΥΡΓΟΥΛΗ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ, εκπ/κός ΜΟΥΣΙΚΗΣ, Θεσπρωτία
38. ΧΑΡΙΣΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ, γονέας, εκπ/κός, Ιωάννινα

In this article

Join the Conversation