Η κατάρρευση των εσόδων οδήγησε σε επιβάρυνση του δημοσίου με δισεκατομμύρια ευρώ, προκειμένου να ολοκληρωθούν τα έργα μέχρι τον προσεχή Μάρτιο. Ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ Στέργιος Πιτσιόρλας είχε αναφέρει προ μηνών ένα παράδειγμα για το πώς μπορούν να αυξηθούν τα έσοδα του διαχειριστή της Εγνατίας Οδού: Την εγκατάσταση φωτοβολταϊκών πάνελ στα πρανή, θέμα που δεν είναι γνωστό αν περιλαμβάνεται στις προτάσεις των συμβούλων.Το πλέον «καυτό» ζήτημα αφορά, πάντως, τα διόδια.
Στον οδικό άξονα των 680 χιλιομέτρων προβλέπεται η κατασκευή έξι πρόσθετων σταθμών διοδίων, ενώ πέντε νέοι σταθμοί διοδίων θα λειτουργήσουν στους τρεις κάθετους άξονες που προαναφέρθηκαν. Αρχικά προβλέπονταν πως οι 11 νέοι σταθμοί διοδίων έπρεπε να λειτουργούν μέχρι το τέλος του 2016, με βάση και το χρονοδιάγραμμα που είχε εγκρίνει το διοικητικό συμβούλιο της Εγνατία Οδός ΑΕ.Τώρα προβλέπεται πως τέσσερις σταθμοί (Παμβώτιδα, Ιεροπηγή, Μέστη και Εύζωνοι) θα λειτουργήσουν τον Ιανουάριο του 2017, ενώ άλλοι έξι (Βενέτικο, Θεσσαλονίκη, Ασπροβάλτα, Αλιάκμονας, Στρυμονικό και Καβάλα) στα τέλη του 2017. Χθες, πάντως, ο κ. Αντωνούδης δήλωσε πως οι πρώτοι νέοι σταθμοί διοδίων δεν πρόκειται να λειτουργήσουν πριν την άνοιξη του 2017.
Σήμερα λειτουργούν οκτώ σταθμοί διοδίων σε Τύρια, Μαλακάσι, Πολύμυλο, Μάλγαρα, Ανάληψη, Μουσθένη, Ίασμο και Προμαχώνα.Προβλέπεται, επίσης, η κατασκευή, συντήρηση και λειτουργία υβριδικού συστήματος συλλογής διοδίων (χειροκίνητου και ηλεκτρονικού) σε τρεις από τους νέους σταθμούς διοδίων που θα κατασκευαστούν στον κύριο οδικό άξονα, με στόχο να γίνουν οι σχετικές δοκιμές.Θα ακολουθήσει η εγκατάσταση του ηλεκτρονικού συστήματος διοδίων σε ολόκληρη την Εγνατία Οδό και στους τρεις κάθετους άξονες εντός του 2017, με στόχο τη χρέωση των οδηγών ανάλογα με την απόσταση που διανύουν.Ούτε αυτό το χρονοδιάγραμμα πρόκειται να τηρηθεί, λένε οι γνωρίζοντες.
Join the Conversation