Με πρωτόγνωρους ρυθμούς «τρέχει» η κατασκευή της ΣΔΙΤ απορριμμάτων. Καλοβλέπουν την μεταφορά απορριμάτων οι Κερκυραίοι….

Η περιφέρεια Ηπείρου, παρουσιάζει εξαιρετική αποτελεσματικότητα στην υλοποίηση του στρατηγικού σχεδιασμού διαχείρισης απορριμάτων, αφού από την μία μετατρέπονται οι υφιστάμενοι ΧΥΤΑ σε ΧΥΤΥ, από την άλλη κατασκευάζεται μέσω...

Η περιφέρεια Ηπείρου, παρουσιάζει εξαιρετική αποτελεσματικότητα στην υλοποίηση του στρατηγικού σχεδιασμού διαχείρισης απορριμάτων, αφού από την μία μετατρέπονται οι υφιστάμενοι ΧΥΤΑ σε ΧΥΤΥ, από την άλλη κατασκευάζεται μέσω ΣΔΙΤ με ταχύτατους ρυθμούς η Μονάδα Επεξεργασίας Αστικών Στερεών Αποβλήτων.

Αυτά τα βλέπουν στην Κέρκυρα των χιλίων προβλημάτων στην διαχείριση απορριμάτων με την κατάσταση να έχει φτάσει στο απροχώρητο, πληρώνοντας έτσι την διαχρονική απραξία της τοπικής αυτοδιοίκησης, αλλά και την διαχρονική έλλειψη βούλησης για την λύση του προβλήματος.

Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα, οι Κερκυραιοι να βρίσκονταν σε μια μόνιμη διαβούλευση με μηδαμινή υλοποίηση. Σήμερα όμως ο δήμαρχος Κερκυραίων, φαίνεται αποφασισμένος και προσπαθεί με την πλάτη της Κυβέρνησης να ανοίξει τον ΧΥΤΑ Λευκίμμης και γιαυτο τον λόγο, έχει προγραμματιστεί ευρεία σύσκεψη για το Θέμα στο υπουργείο Περιβάλλοντος, με την παρουσία Υπουργού, Δημάρχου, Περιφερειάρχη, καθώς και των βουλευτών του νησιού.

Επειδή όμως στην Λευκίμμη οργανώνουν το δεύτερο “αντάρτικο” μετά από 7 χρόνια και επειδή μια αριστερή αυτοδιοίκηση δεν θέλει σε καμιά περίπτωση να δει τα ΜΑΤ στην Λευκίμμη, στο τραπέζι σαν εναλλακτική υπάρχει η μεταφορά των απορριμάτων τους (δέματα) εκτός νησιού. Εκεί υπάρχουν 2 περιπτώσεις.Ή Ήπειρο ή Κοζάνη.

Στην Κοζάνη, η τιμή της μεταφοράς δείχνει απαγορευτική καθώς εκτός από το κόστος της μεταφοράς, υπάρχει και το κόστος εναπόθεσης, που αυτή την στιγμή έχει φτάσει τα 138 ευρώ/τονο, από 38 ευρώ/τόνο που ήταν πριν την ΣΔΙΤ. Βεβαια έχει προβλεφτεί 50% επιδότηση από το δημόσιο ωστόσο αυτό θα ειναι προσωρινό max για 24 μήνες.

Έτσι σαν λύση παραμένει μόνο η Ήπειρο, με τις αυτοδιοικήσεις της, να δηλώνουν ξεκάθαρα πως δεν θα δεχτούν τιποτα από Κέρκυρα. Και εδώ αναμένονται να έρθουν οι πιέσεις από τα υπουργεία περιβάλλοντος και εσωτερικών.

Το πως θα εξελιχθεί, θα το δούμε πολύ σύντομα. Υπενθυμίζουμε πως και στο πρόσφατο παρελθόν εχουν ακουστεί προθέσεις για μεταφορά απορριμάτων στο Καρβουνάρι Παραμυθιάς, τοσο από Κέρκυρα, οσο και από Παξους και από Λευκάδα.

Όσον άφορα την ΣΔΙΤ Ηπειρού, έργο πρότυπο, που προσθέτει αξία στην περιβαλλοντική διάσταση της χώρας, χαρακτήρισε ο Ειδικός Γραμματέας ΣΔΙΤ, κος Νικόλαος Μαντζούφας την υπό κατασκευή Μονάδα Επεξεργασίας Αστικών Στερεών Αποβλήτων της Περιφέρειας Ηπείρου, στο πλαίσιο της μηνιαίας συνάντησης εργασίας για την αξιολόγηση του έργου.

Παράλληλα, ο Ειδικός Γραμματέας, ενημέρωσε ότι το έργο αξιολογήθηκε από τη Εurostat, η οποία αφού εξέτασε λεπτομερώς τη σύμβαση, έκρινε ότι αυτό δεν προσμετράται στο δημόσιο χρέος και στο έλλειμμα της χώρας, καθώς οι όποιοι κίνδυνοι που μπορεί να υπάρξουν στην όλη επένδυση, έχουν κατ΄ ουσίαν περάσει στον ιδιωτικό τομέα.

Σημειώνεται ότι στη χρηματοδότηση της επένδυσης, η συμβολή του ΕΣΠΑ ανέρχεται σε 20 εκατ. ευρώ και τα υπόλοιπα προέρχονται από ίδια κεφάλαια του αναδόχου και δανεισμό του από την Alpha Bank. Ανάδοχος είναι η ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή. Στη συνάντηση εργασίας που πραγματοποιήθηκε στο εργοτάξιο, από όλα τα μέλη της Ομάδας Εργασίας εκφράστηκε απόλυτη ικανοποίηση για την πορεία υλοποίησης του έργου, που σύμφωνα με τον Πρόεδρο του Φορέα Σύμπραξης, κο Μανώλη Μαραγκουδάκη και τον Γενικό Διευθυντή του έργου, κο Νικόλαο Τσαρνά, κινείται πιο μπροστά από το χρονοδιάγραμμα και εκτιμάται ότι τον ερχόμενο Ιούλιο να έχει ολοκληρωθεί ουσιαστικά.

Μετά την ολοκλήρωση της σύσκεψης ο Ειδικός Γραμματέας ΣΔΙΤ, κος Νικόλαος Μαντζούφας, δήλωσε ότι η πρόοδος του έργου είναι εντυπωσιακή και εκπλήσσει κάθε παρατηρητή και εμπλεκόμενο σε αυτό το έργο.

«Στην ουσία -τόνισε- το έργο θα έχει ολοκληρωθεί τον Ιούλιο του 2018, έναν μόλις χρόνο μετά την υπογραφή της σύμβασης. Τέτοιοι ρυθμοί δεν έχουν ξανασυναντηθεί στην Ελλάδα. Και αυτό οφείλεται στην αναθέτουσα Αρχή την Περιφέρεια Ηπείρου, στην κ. Καλογιάννη, σε όλη την ομάδα της και στον Περιφερειάρχη κ. Καχριμάνη, που με πολύ πάθος, με πολύ δύναμη και με στοχοπροσήλωση έχουν πετύχει αυτό το έργο. Και σε έναν ιδιωτικό φορέα σύμπραξης που σέβεται απόλυτα τις υποχρεώσεις του και ενεργεί με έναν τρόπο, που μια σύμπραξη δημόσιου και ιδιωτικού τομέα αποτελεί ένα πραγματικό και ουσιώδης συνώνυμο. Είμαστε πολύ περήφανοι που έχουμε συμβάλλει σε αυτό το έργο, ένα έργο 52,6 εκατ. ευρώ που προσφέρει σημαντικά τόσο κατά την περίοδο κατασκευής, όσο και κατά τη διάρκεια της λειτουργίας, όταν εκατοντάδες εργαζόμενοι από την Ήπειρο θα δουλεύουν σε αυτό.».

Η Αντιπεριφερειάρχης Αναπτυξιακού Προγραμματισμού, κα Τατιάνα Καλογιάννη, τόνισε ότι η Περιφερειακή Αρχή με τις υπηρεσίες της θα χρησιμοποιήσει αυτό έργο «ως αναφορά και για επόμενα έργα μεγάλης κλίμακας είτε μέσω ΣΔΙΤ, είτε με τη μορφή παραχωρήσεων. Για μας αυτό είναι το μεγαλύτερο κέρδος και η προστιθέμενη αξία του έργου».

Υπενθυμίζεται ότι η σύμβαση σύμπραξης προβλέπει τη μελέτη, αδειοδότηση, χρηματοδότηση, κατασκευή, ασφάλιση, λειτουργία και συντήρηση του έργου για τα επόμενα 25 χρόνια. Η συνολική της διάρκεια είναι 26,5 έτη και περιλαμβάνει την 18μηνη κατασκευαστική περίοδο και την 25ετή περίοδο λειτουργίας. Το έργο θα επεξεργάζεται σε ετήσια βάση 105 χιλιάδες τόνους απορριμμάτων μέσω της Μονάδας Επεξεργασίας Απορριμμάτων (ΜΕΑ), θα ανακυκλώνει τουλάχιστον 17.000 τόνους χρήσιμων υλικών και θα παράγει πράσινη ενέργεια, ικανή να καλύψει τις ανάγκες 3.000 οικογενειών με εξοικονόμηση 12.000 τόνων CO2.

Στη ΜΕΑ Περιφέρειας Ηπείρου θα γίνεται αυτοματοποιημένη ανάκτηση ανακυκλώσιμων υλικών (χαρτί, αλουμίνιο, πλαστικό, μέταλλα) και βιολογική επεξεργασία, μέσω της οποίας θα παράγονται πράσινη ενέργεια και υλικό τύπου κόμποστ. Η τιμή εισόδου (gate fee) στη Μονάδα θα διαμορφωθεί στα 39,54 ευρώ ανά τόνο.

Σύμφωνα με τον σχεδιασμό του έργου, προβλέπεται να δημιουργηθούν 200 θέσεις εργασίας κατά την περίοδο κατασκευής, 90 θέσεις εργασίας κατά την 25ετή λειτουργία και μεγάλος αριθμός παράλληλων θέσεων εργασίας (μεταφορές, εμπορία και διαχείριση ανακυκλώσιμων υλικών κ.λπ.).

In this article

Join the Conversation