Η ΑΣΕ Θεσπρωτίας καταγγέλλει τις μεθοδεύσεις του Υπουργείου Παιδείας που έγιναν πράξη, σχετικάμε την μείωση της μοριοδότησης δυσμενών συνθηκών των σχολικών μονάδων και τον αποχαρακτηρισμόδυσπρόσιτων σχολείων. Αυτό συμβαίνει στη δευτεροβάθμια σε 140 σχολεία (98 ΓΕΛ, 42 ΕΠΑΛ) και αφοράιδιαίτερα το νομό μας. Η μεταφορά σχολείων σε ζώνες με λιγότερα μόρια, ο αποχαρακτηρισμός τωνδυσπρόσιτων, συνδέεται με μεγαλύτερο αναγκαίο αριθμό μαθητών για τη δημιουργία τμήματος καιμεγαλύτερες δυσχέρειες για την έγκριση ολιγομελών τμημάτων. Ανοίγει ο δρόμος για νέες συγχωνεύσεις/καταργήσεις τμημάτων και σχολείων.
Συγχρόνως το Υπουργείο και στην πρόσφατη συνάντηση του με την ΟΛΜΕ απέρριψε τα αιτήματα του Κλάδου και υλοποίησε το πρόωρο κλείδωμα των τμημάτων (Ιούνιο και Ιούλιο) και αντίστοιχα δήλωσε ότι οιτοποθετήσεις σε λειτουργικά κενά θα γίνουν με τα ίδια δεδομένα. Μια πολιτική που αγνοεί συνειδητά αυτό πουείναι δίκαιο για καθηγητές και μαθητές: οι τοποθετήσεις και η οριστικοποίηση τμημάτων να γίνουν τοΣεπτέμβριο έτσι ώστε να μην πετιούνται οι μαθητές από τα τμήματα που θέλουν να ακολουθήσουν και τασχολεία της περιοχής τους και να λαμβάνονται υπόψη στις υπηρεσιακές μεταβολές η πραγματική εικόνα τωναναγκών, που θα διαμορφωθεί τότε, με βάση τμήματα, μετεγγραφές, άδειες, μετακινήσεις.
Ουσιαστικά αυτή η αντιεκπαιδευτική διαδικασία θα προκαλέσει κλεισίματα τμημάτων καιαιφνιδιαστικές και αρνητικές αλλαγές σε βάρος πολλών εκπαιδευτικών. Σηματοδοτεί χτύπημα στηνοργανικότητα των σχολείων, απώλεια εκατοντάδων θέσεων εργασίας, διόγκωση της εργασιακής περιπλάνησηςτων εκπαιδευτικών, ενώ ταυτόχρονα υποβαθμίζεται η εκπαιδευτική διαδικασία και καταστρατηγούνται ταμορφωτικά δικαιώματα μαθητών. Αποδεικνύεται πως η έξοδος από τα μνημόνια δεν αναιρεί διόλου τηνεφαρμογή των αναδιαρθρώσεων, των νόμων και των μνημονιακών δεσμεύσεων για τα σχολεία.
Ιδιαίτερα για το νομό μας η κατάσταση είναι εξαιρετικά επικίνδυνη λόγω της χωρικής διασποράςπληθυσμού και σχολικών μονάδων. Η διασπορά αυτή που βασίζεται στο ανάγλυφο και στους διάσπαρτουςοικισμούς, σε συνδυασμό με το απαράδεκτο επαρχιακό οδικό δίκτυο έχει επιτρέψει τη λειτουργία σχολείων πουστα μάτια του ΟΟΣΑ, της ΕΕ, του ΔΝΤ και της εκάστοτε κυβέρνησης μοιάζουν «μικρά» και «δαπανηρά».
Άλλωστε έτσι εκτιμούν το αγαθό της μόρφωσης αυτοί οι οργανισμοί. Είναι μπροστά μας λοιπόν υπαρκτός οκίνδυνος νέων συγχωνεύσεων και κλεισιμάτων στα δύο περιφερειακά ΕΠΑΛ (Παραμυθιάς και Φιλιατών) πουήδη έχουν υποστεί συρρίκνωση και στα περιφερειακά ΓΕΛ και Γυμνάσια.
Η ΑΣΕ καλεί την ΕΛΜΕ Θεσπρωτίας, σε συντονισμό με το Σύλλογο Δασκάλων να αντιδράσειστην πολιτική αυτή. Μόνο ο οργανωμένος αγώνας, το μέτωπο εκπαιδευτικών – γονέων – μαθητών –εργαζομένων, μπορεί να εγγυηθεί θετικές εξελίξεις.
ΥΓ 1: Για να μην μας κοροϊδεύουν προβάλλοντας μας επιχειρήματα περί «δημοκρατικού τρόπουαπόφασης» να σημειώσουμε ότι σε πολλούς νομούς κοινές αποφάσεις ΕΛΜΕ, ΣΕΠΕ, ΠΥΣΔΕ, ΠΥΣΠΕ γιατην αναμοριοδότηση πετάχτηκαν στον «κάλαθο των αχρήστων». Πιο κραυγαλέο ήταν το παράδειγμα τηςΙθάκης όπου παρά την αντίθεση φορέων και υπηρεσιακών συμβουλίων, αποχαρακτηρίστηκαν από δυσπρόσιτα!
ΥΓ 2: Για να προλάβουμε τη γνωστή «καραμέλα» της κυβέρνησης και των κατά τόπους «παπαγάλων»της περί αλλαγών που θα ενισχύσουν την «δικαιοσύνη στη μοριοδότηση» να τονίσουμε ότι η πολιτική καιαυτής της κυβέρνησης έχει μετατρέψει τις μεταθέσεις σε «όνειρο θερινής νυκτός». Π.χ στο νομό μαςσυνάδελφοι που κατοικούν στα Γιάννενα (αλλά και πιο μακριά) σπάνε κάθε χρόνο ρεκόρ συγκομιδής μορίωνμετάθεσης και… μετάθεση δεν βλέπουν. Άρα το επιχείρημα της δικαιοσύνης είναι επιεικώς πρόσχημα.
ΥΓ 3: Για να προλάβουμε τέλος το άλλο πασίγνωστο επιχείρημα κυβερνώντων και λοιπόν «αυλικών»,ότι για όλα φταίει η υπογεννητικότητα, τους υποβάλλουμε μερικά απλά ερωτήματα: αφού το πρόβλημα είναιότι δεν υπάρχουν παιδιά, τότε γιατί μένουν έξω από τους παιδικούς σταθμούς πάνω από 35.000 παιδιά ακόμηκαι πυρόπληκτων οικογενειών; Εκεί δε ευθύνεται η υπογεννητικότητα… Μάλλον «ευθύνεται» όπου την έχουνανάγκη οι κυβερνώντες…
Join the Conversation