Στις καλένδες προς το παρόν το όραμα για την ανάπτυξη του τουρισμού. Δράσεις στο photo finish.

Η δημοτική επιτροπή τουρισμού και η σημερινή εικόνα.

Μπορεί η υγειονομική κατάσταση της χώρας και του πλανήτη να μονοπωλεί το ενδιαφέρον δράσης των τοπικών αυτοδιοικήσεων, ωστόσο η αγορά και οι παραγωγικοί φορείς ετοιμάζονται για την επόμενη μέρα.

Μια επόμενη ημέρα που ξεκινά μέσα στην τουριστική περίοδο και με τις προβλέψεις να κάνουν λόγο για πραγματοποίηση ταξιδιών, έστω και με ειδικές συνθήκες, έστω και περιορισμένης διάρκειας και αριθμού επισκεπτών.

Μέσα σε αυτό το περιβάλλον οι τοπικές επιχειρήσεις του τουρισμού προσπαθούν να σώσουν ότι μπορούν από την φετινή χρονιά και να υποδεχτούν τους επισκέπτες μας.

Το με ποιο τροπο προσπαθούν να το καταφέρουν αυτό και το πόσο ορθός είναι, είναι κάτι που θα μας απασχολήσει σε επόμενο άρθρο. Σήμερα θα μείνουμε στις ευθύνες της τοπικής αυτοδιοίκησης και το κατά πόσο προασπίζονται τα συμφέροντα του τουριστικού κλάδου.

Η αλήθεια είναι πως όσον αφορά το τουριστικό προϊόν, δεν έχει πραγματοποιηθεί τίποτα ουσιαστικό το πρώτο 8μηνο της νέας δημοτικής αρχής.

Για την ακρίβεια, το μόνο που έχει γίνει είναι η νέα κανονιστική του Αχέροντα, η οποία ωστόσο, εξετάστηκε με εμπορικά χαρακτηριστικά και όχι με τουριστικά.  Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το γεγονός της εκπόνησης της νέας κανονιστικής από την αντιδημαρχεία εμπορίου, χωρίς καμία συμμετοχή της ανύπαρκτης στην ουσία δημοτικής επιτροπής τουρισμού, που σε ιδανική περίπτωση είναι και η επιτροπή που μπορεί να αντιληφθεί την τουριστική διάσταση του θέματος.

Ωστόσο από τις αρχές του χρόνου που θεσμοθετήθηκε για πρώτη φορά στο δήμο μας η επιτροπή τουρισμού, δεν έχει συνεδριάσει ούτε μία φορά αν και στις αρμοδιότητες της, υπάρχουν ζωτικής σημασίας διεκπεραιώσεις θεμάτων και εκπονήσεις δράσεων για  το τουριστικό προϊόν του δήμου Σουλίου, όπως  ο προγραμματισμός της τουριστικής πολιτικής, ο σχεδιασμός της τουριστικής ανάπτυξης στο πλαίσιο της γενικότερης πολιτικής του δήμου και τη διαμόρφωση και προώθηση των αναγκαίων ρυθμίσεων και των απαιτούμενων μέτρων εφαρμογής.

Παράλληλα μια σειρά από ανακοινωμένες δράσεις έχουν γράφει στις καλένδες, με το τουριστικό προϊόν να οδηγείται με αυτόματο πιλότο και με ότι μπορεί να σημαίνει αυτό, για ένα προϊόν διαχρονικά παραμελημένο από την τοπική αυτοδιοίκηση, αν και μόνο στον Αχέροντα, δραστηριοποιούνται στον τουρισμό, περισσότερα από 200 ΑΦΜ, είτε ως επιχειρήσεις, είτε με υπαλληλική σχέση.

Την ίδια στιγμή, δεν έχουν αγγιχτεί μια σειρά από θέματα, όπως οι επικαιροποιήσεις των υφιστάμενων τουριστικών οδηγών, ενώ η ποιο βασική καθυστέρηση είναι η σύνταξη της τουριστικής ταυτότητας του δήμου, από την οποία εξαρτώνται όλες οι άλλες δράσεις.

Προφανώς κατανοούμε πως μια νέα δημοτική αρχή θα χρειαστεί κάποιο χρόνο να βρει τα πατήματα της σε ένα θέμα όπως ο τουρισμός, στον οποίο ποτέ δεν υπήρχε κουλτούρα ανάπτυξης. Ωστόσο έχουν περάσει 8 μήνες. 8 μήνες που είναι αρκετός χρόνος για να δοθούν κατευθυντήριες γραμμές, να υλοποιηθούν δράσεις και να δοθεί ένα ξεκάθαρο όραμα για την ανάπτυξη του τουρισμού.

Άλλα ακόμα και τώρα υπάρχει χρόνος. Χρόνος που προέκυψε λόγο πανδημίας και λόγο της γενικότερης απραξίας στο χώρο του τουρισμού. Οι φορείς του τουρισμού υπάρχουν και περιμένουν και η δημοτική επιτροπή τουρισμού είναι ώρα να αναλάβει δράση.

In this article

Join the Conversation