Για το άνοιγμα των σχολείων… | Του Ιωάννη Γεωργίου

Παρέμβαση

Συνάδελφοι/σσες με αφορμή το άνοιγμα των σχολείων που αποφάσισε το ΥΠΑΙΠΘ πρέπει να επισημανθούν τα παρακάτω:

Είναι γεγονός ότι στη χώρα μας η πανδημία του Covid-19 δεν έλαβε την έκταση που παρατηρήθηκε σε άλλες χώρες όπως η γειτονική μας Ιταλία, διότι η πολιτεία ανταποκρίθηκε στα μέτρα που της υπέδειξε, από νωρίς, η επιστημονική κοινότητα και κυρίως οι πολίτες ανταποκρίθηκαν με υπευθυνότητα σε αυτά. Ένα από τα πρώτα μέτρα ήταν και το κλείσιμο των σχολείων στην πολύ αρχική φάση εκδήλωσης της πανδημίας, διότι ως μαζικοί χώροι συγκέντρωσης και λόγω της κινητικότητας των μαθητών αλλά και των εκπαιδευτικών η επιδημία θα μπορούσε να εξαπλωθεί ανεξέλεγκτα.

Με βάση αυτά τα δεδομένα προκαλεί απορία η απόφαση του ΥΠΑΙΠΘ για το άνοιγμα των σχολείων τη στιγμή που η επιδημία δεν έχει σταματήσει και δύναται ανά πάσα στιγμή να αναζωπυρωθεί από τη στιγμή μάλιστα που δεν εξυπηρετείται κανένας εκπαιδευτικός στόχος, διότι πρόκειται ουσιαστικά για μάθημα 10 ημερών.

Επομένως είναι απολύτως απαραίτητο την ημέρα που θα ανοίξουν τα σχολεία:

Να έχει γίνει απολύμανση των χώρων και να υπάρχουν όλα τα ατομικά μέσα προστασίας (γάντια, μάσκες, γυαλιά, αντισηπτικά) για όλους τους μαθητές και εκπαιδευτικούς. Να γίνουν διαγνωστικά τεστ για τον Covid-19 και τεστ αντισωμάτων σε όλους τους μαθητές και εκπαιδευτικούς τα οποία να επαναλαμβάνονται περιοδικά ανά εβδομάδα. Το κόστος των παραπάνω μπορούν να το αναλάβουν και οι δήμοι μέσω των δημοτικών επιτροπών παιδείας σε συνεννόηση με τις κατά τόπους Διευθύνσεις Εκπαίδευσης.

Να ληφθεί μέριμνα για τις άδειες ειδικού σκοπού των αναπληρωτών εκπαιδευτικών αλλά και για τους εκπαιδευτικούς που στο άμεσο οικογενειακό τους περιβάλλον ή στις οικίες τους φιλοξενούνται άτομα που ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες πληθυσμού.

Η Διεύθυνση του κάθε σχολείου να ζητήσει από τους γονείς με υπεύθυνη δήλωση να δηλώσουν το αν τα παιδιά τους προτίθενται να μην προσέρχονται στο σχολείο, ώστε να υπάρχει σαφής εικόνα για το μέγιστο αριθμό των μαθητών που θα προσέλθουν τελικά σε κάθε σχολείο. Με αυτόν τον τρόπο θα μπορέσει να γίνει ο απαραίτητος προγραμματισμός των μαθημάτων στους χώρους με τα τετραγωνικά μέτρα που υποδεικνύει η επιστημονική κοινότητα (7 τ.μ. ανά άτομο και 1,5 μέτρο απόσταση μεταξύ των ατόμων) και όπου δεν υπάρχουν αυτοί οι χώροι να προετοιμαστούν εναλλακτικές λύσεις (με πίνακες και θρανία) όπως τα γυμναστήρια ή οι αύλιοι χώροι.

Ακατανόητη είναι η απόφαση του ΥΠΑΙΠΘ για την παύση της τηλεκπαίδευσης για σχεδόν δύο εβδομάδες μέχρι τις 18/5 που θα ανοίξουν τα σχολεία αφήνοντας εκτός διδασκαλίας χιλιάδες μαθητές που συμμετείχαν σ’ αυτήν. Την τηλεκπαίδευση την έφεραν εις πέρας οι εκπαιδευτικοί παρόλες τις αντιξοότητες με τη δυσλειτουργική πλατφόρμα του Υπουργείου και την έλλειψη υλικοτεχνικής υποδομής και σε καμιά περίπτωση δεν μπορεί να αντικατασταθεί με την ζωντανή αναμετάδοση των μαθημάτων της οποίας η νομιμότητα αμφισβητείται.

Με εκτίμηση
Ιωάννης Γεωργίου

In this article

Join the Conversation