Το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών Θεσπρωτίας για το θέμα της νεοελληνικής γλώσσας | Διπλή ειρωνεία

Σχόλιο για τα θέματα της νεοελληνικής γλώσσας των πανελλαδικών των ΓΕΛ

Share

Η ειρωνεία που είχαν τα θέματα της Νεοελληνικής Γλώσσας στην πρεμιέρα των πανελλαδικών εξετάσεων, την περασμένη Δευτέρα, δεν πέρασε απαρατήρητη και σχολιάστηκε από εκπαιδευτικούς και μαθητές στο διαδίκτυο αυτές τις μέρες:

Από τους υποψήφιους που διαγωνίζονται με το νέο σύστημα ζητήθηκε να γράψουν για τη σχέση τους με την ανάγνωση βιβλίων και το ρόλο της ανάγνωσης στη γενικότερη διαχείριση του προσωπικού τους χρόνου.

Η ειρωνεία που εύστοχα εντοπίστηκε και σχολιάστηκε είναι ότι οι μαθητές του Λυκείου, μέχρι να φτάσουν στις πανελλαδικές εξετάσεις, ξεχνούν την έννοια του ελεύθερου χρόνου, ενώ η σχέση τους με την ανάγνωση βιβλίων, ακόμα κι αν πριν ήταν καλή, σε αυτή τη φάση της ζωής τους διαστρεβλώνεται και περιορίζεται στα σχολικά βιβλία των μαθημάτων των πανελλαδικών, που καταναγκαστικά, για να βγάλουν την ύλη, διαβάζουν ξανά και ξανά μπουχτίζοντάς τα.

Και αυτοί οι ρυθμοί των πανελλαδικών θα γίνουν ακόμα πιο έντονοι τα επόμενα χρόνια, με το νόμο που ψήφισε η κυβέρνηση, με τον οποίο κρατάει το Λύκειο υποταγμένο στις εξετάσεις και το κάνει ακόμα πιο σκληρό και ανταγωνιστικό, με την «τράπεζα θεμάτων» και τις πανελλαδικού τύπου εξετάσεις σε όλες τις τάξεις του.

Η τραγική ειρωνεία όμως δεν σταματάει εκεί. Οι υποψήφιοι κλήθηκαν προχτές να πραγματευτούν θέματα σχετικά με τη φιλαναγνωσία και τη σημασία του γραπτού λόγου, στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας, όπου παλιότερα ήταν ενταγμένη και η Έκθεση.

Θυμίζουμε ότι η έκθεση είχε ήδη περιοριστεί τα προηγούμενα χρόνια σε ένα σύντομο κείμενο των 500 – 600 λέξεων, που καμία σχέση δεν είχε με τα δοκίμια και τις εκθέσεις στα οποία ασκούνταν οι μαθητές σε προηγούμενες δεκαετίες.

Ακόμα κι αυτό το σύντομο κείμενο, όμως, με το νέο σύστημα των πανελλαδικών εξετάσεων που εισήγαγε ο περσινός νόμος του ΣΥΡΙΖΑ για το Λύκειο… εξαϋλώνεται!

Οι υποψήφιοι πλέον καλούνται να αναπτύξουν τις σκέψεις τους σε ένα κείμενο 300 – 350 λέξεων και είναι πραγματικά μεγάλη ειρωνεία που στην πρώτη εφαρμογή αυτού του συστήματος τους ζητήθηκε να μιλήσουν για τη σημασία της ανάγνωσης βιβλίων, γράφοντας υποτίθεται οι ίδιοι σε ένα …blog (ιστολόγιο).

Και έπειτα αναρωτιόμαστε για τη γλωσσική φτώχεια που παρατηρείται στους νέους…

ΥΓ καλή δύναμη και καλη συνέχεια σε όλους τους μαθητές μας !!!

In this article

Join the Conversation