Ανοιχτή επιστολή του συλλόγου γονέων & κηδεμόνων του ΓΕΛ για μέτρα κατα της πανδημίας

Ανακοίνωση

κοινοποίηση: Δημοτική Αρχή Σουλίου, Δημοτικές Παρατάξεις, Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Ηπείρου, Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Θεσπρωτίας, Σύλλογο Διδασκόντων ΓΕΛ Παραμυθιάς, ΕΛΜΕ Θεσπρωτίας, Τοπικά ΜΜΕ

Με αφορμή το ξεκίνημα της σχολικής χρονιάς ευχόμαστε καλή δύναμη σε όλη την εκπαιδευτική κοινότητα. Θα διανύσουμε μια χρονιά δύσκολη και ιδιαίτερη. Η κυβέρνηση πανηγυρίζει πως όλα είναι έτοιμα. Όμως η αλήθεια είναι ότι καμία σοβαρή και σχεδιασμένη προσπάθεια δεν έγινε ώστε τα σχολεία να ανοίξουν με όρους ασφάλειας για τους μαθητές, τις οικογένειές τους και τους εργαζόμενους στα σχολεία. Η διασπορά του ιού γίνεται με ταχύτατους ρυθμούς και έχει υπάρξει πλήρης αναστροφή της εικόνας της Άνοιξης.

Πολλές οι ευρωπαϊκές χώρες, με πρώτη την Ιταλία, φρόντισαν να πάρουν κάποια σημαντικά μέτρα (χιλιάδες νέες αίθουσες, 80.000 προσλήψεις εκπαιδευτικών, δωρεάν χρήση μάσκας και τεστ, 2,5 εκατ. μονά θρανία). Αντίθετα στην χώρα μας, τους προηγούμενους μήνες, ενώ επιβάλλονταν να θωρακιστεί το Δημόσιο Σύστημα Υγείας και να διαμορφωθούν οι συνθήκες της ασφαλούς λειτουργίας των σχολείων, τίποτα δεν έγινε και φτάσαμε στο άνοιγμα των σχολείων η μόνη μας άμυνα να είναι μία μάσκα και αρκετή “ατομική ευθύνη”.

Κυβέρνηση και Υπουργείο Παιδείας δεν πήραν κανένα μέτρο για την ανάπτυξη των σχολικών υποδομών, με τη δημιουργία νέων σχολικών αιθουσών, με την αξιοποίηση σχολείων που έκλεισαν τα προηγούμενα χρόνια, με την εξεύρεση κατάλληλων χώρων. Την ίδια ώρα, ενώ υπάρχουν σε αρκετά σχολεία άδειες αίθουσες, υπάρχει ρητή εντολή από τις κατά τόπους Διευθύνσεις Εκπαίδευσης να μην «σπάνε» τα τμήματα αυτά.

Οι προσλήψεις καθαριστριών έγιναν με μεγάλη καθυστέρηση και είναι πολύ λιγότερες των αναγκών. Μιλάνε για «πλήρη κάλυψη των αναγκών στην καθαριότητα των σχολείων», την ίδια στιγμή που, για τις 13.000 σχολικές μονάδες που υπάρχουν πανελλαδικά, έχουν προσληφθεί μόνο 9.500 καθαρίστριες, εκ των οποίων οι 4.500 με μισό ωράριο. Χαρακτηριστικό της κατάστασης αυτής είναι ότι ενώ πέρυσι το ΓΕΛ Παραμυθιάς είχε μία καθαρίστρια πλήρους και μία μερικής απασχόλησης, φέτος έχει μόνο μία καθαρίστρια πλήρους απασχόλησης τη στιγμή που μιλάμε για ένα σχολείο με περισσότερους από 160 μαθητές και εργαζόμενους, με 12 αίθουσες, 2 εργαστήρια, 1 βιβλιοθήκη, 3 γραφεία καθηγητών, 1 κλειστό γυμναστήριο, 2 χώρους τουαλετών και φυσικά αρκετά τετραγωνικά κοινοχρήστων χώρων. Ας μας απαντήσει το Υπουργείο πως θα καθαρίζονται επιμελώς όλοι αυτοί οι χώροι από μία εργαζόμενη; Τι θα συμβεί αν η εργαζόμενη ασθενήσει και πρέπει να απουσιάσει;

Επιπλέον, η έκδοση εγκυκλίου στις 8/9 που για τον τρόπο λειτουργίας των σχολείων, όχι μόνο δεν λύνει ζητήματα αλλά δημιουργεί νέα ερωτηματικά, μεταβιβάζοντας ευθύνες σε εκπαιδευτικούς και γονείς: Με ποιόν τρόπο θα δημιουργηθούν στα σχολεία ειδικοί χώροι για την υποδοχή και αναμονή περιστατικών υγειονομικού κινδύνου; Υπάρχει κατάλληλος εξοπλισμός και προσωπικό για την αντιμετώπισή τους; Πώς θα αντιμετωπίζεται μια ενδεχόμενη απουσία εκπαιδευτικού; Ποιος θα καλύπτει το τμήμα; Πώς θα γίνονται τα διαλείμματα, όταν στα τμήματα μπαίνουν διάφοροι εκπαιδευτικοί και πολλοί από αυτούς μετακινούνται σε 3 και 4 σχολεία; Που θα βγαίνουν διάλειμμα τα παιδιά μας (ώστε να βγάζουν και τη μάσκα και να χαλαρώνουν από την πίεση) όταν θα κρυώσει ο καιρός ή όταν θα ξεκινήσουν οι βροχές (σε μια από τις πιο βροχερές περιοχές της χώρας); Τι σημαίνει ότι θα υπάρχει εκπαιδευτικός covid; Μπορούν οι εκπαιδευτικοί να “εκπαιδεύσουν” τους άλλους εκπαιδευτικούς (όπως αναφέρεται στη σχετική εγκύκλιο) στην διαχείριση και αναγνώριση συμπτωμάτων covid; Είναι γιατροί;

Σε αυτές τις συνθήκες δεν μπορούμε να ανεχθούμε ούτε την ανεξέλεγκτη καθολική λειτουργία των σχολείων χωρίς όρους, αλλά ούτε και αντιπαιδαγωγικές λύσεις όπως η εκ περιτροπής διδασκαλία (οι μαθητές μέρα, παραμέρα στο σχολείο) ή η on-line μετάδοση του μαθήματος (την οποία ήδη έχουμε στηλιτεύσει σε προηγούμενη απόφασή μας). Είναι καθοριστική για τη φυσιολογική, νοητική, ψυχική και κοινωνική ανάπτυξη του παιδιού η δια ζώσης συμμετοχή στη σχολική ζωή και αυτό απαιτούμε να γίνει με όρους, ώστε να διασφαλιστεί η υγεία του παιδιού, του οικογενειακού του περιβάλλοντος και των εκπαιδευτικών.

Διεκδικούμε και Ζητούμε:

Από την Δημοτική Αρχή Σουλίου:

• Την πρόσληψη τουλάχιστον ενός ακόμη εργαζομένου καθαριότητας πλήρους απασχόλησης.
• Την απρόσκοπτη παροχή μεγάλων ποσοτήτων αντισηπτικών στο σχολείο (αυτή τη στιγμή τα αντισηπτικά επαρκούν με βίας για ένα μήνα).
• Την παροχή μεγαλύτερων ποσοτήτων πετρελαίου διότι θα πρέπει οι αίθουσες να αερίζονται συνεχώς.
• Την άμεση κατασκευή υπόστεγου χώρου σε ένα από τα προαύλια του ΓΕΛ ώστε να μπορούν να προαυλίζονται με ασφάλεια οι μαθητές στις βροχερές μέρες.
• Την κατασκευή περίφραξης στο σχολικό συγκρότημα Γυμνασίου- ΓΕΛ Παραμυθιάς.
• Την τοποθέτηση υπαλλήλου για την θερμομέτρηση των μαθητών κατά την είσοδό τους στο σχολείο.

Από τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης (σε επίπεδο νομού και περιφέρειας):

• Την άμεση κάλυψη των κενών με εκπαιδευτικούς και συγκεκριμένα: φιλόλογο, μαθηματικό, γερμανικής, βιολόγο.
• Το σπάσιμο της Γ τάξης γενικής παιδείας από 2 τμήματα 21 μαθητών, σε 3 τμήματα 14 μαθητών. Ο αριθμός των 21 μαθητών είναι μεγάλος και δεν εξασφαλίζει ασφαλείς αποστάσεις μεταξύ των μαθητών. Διαθέσιμη αίθουσα υπάρχει.
• Καμία σκέψη για σύμπτυξη της Α τάξης. Αυτή τη στιγμή στην Α τάξη φοιτούν 55 μαθητές, έτσι έχουν δημιουργηθεί 3 τμήματα (18 έως 19 μαθητών). Σε περίπτωση αποχώρησης ενός μαθητή (π.χ μετεγγραφή) μπορεί να ενεργοποιηθεί ο απαράδεκτος νόμος των τμημάτων 27 μαθητών! Σε καμία περίπτωση δεν θα δεχθούμε συνωστισμό 25, 26 και 27 μαθητών!

Από το Υπουργείο Παιδείας:

• Την αναστολή εφαρμογής του μέτρου της “Τράπεζας Θεμάτων” για την Α τάξη που θα φορτώσει με περισσότερο άγχος και κόστος μαθητές και οικογένειες ειδικά τη ιδιαίτερη αυτή χρονιά.
• Έγκαιρες αποφάσεις σχετικά με πιθανή περικοπή ύλης της Γ τάξης (με βάση τα λεγόμενα της Υπουργού περί πολύ πιθανού κλεισίματος τμημάτων και σχολείων). Δεν μπορούν τα παιδιά μας και μεις να περάσουμε το περυσινό άγχος με την κωλυσιεργία περικοπής της ύλης και ημερομηνίας των πανελλαδικών.
• Διενέργεια μαζικών επαναλαμβανόμενων τεστ covid-19 σε εκπαιδευτικούς και μαθητές, ώστε να υπάρξει άμεση παρέμβαση σε περίπτωση που χρειαστεί, και να ελέγχεται η διάδοση του ιού.
• Δημιουργία Σχολιατρικής Υπηρεσίας που θα έχει την ευθύνη για τον έλεγχο λειτουργίας των σχολείων αλλά και τη διαχείριση των κρουσμάτων.
• Κατάργηση κάθε νομοθετικής διάταξης που επιτρέπει κάμερα στα σχολεία και on– line μετάδοση των μαθημάτων.

Καλούμε το Σύλλογο Διδασκόντων του ΓΕΛ Παραμυθιάς και την ΕΛΜΕ Θεσπρωτίας να σταθούν συμπαραστάτες στα δίκαια αυτά αιτήματά μας!

Παραμυθιά, 14 Σεπτεμβρίου 2020
Το Διοικητικό Συμβούλιο

In this article

Join the Conversation