Ξεκίνησε η μελέτη για σιδηροδρομική σύνδεση Καλαμπάκας – Θεσπρωτίας

Δεκτή με επιφυλάξεις απο τους αυτοδιοικητικούς της Ηπείρου, λόγω των αλλεπάλληλων ανεκπλήρωτων δεσμεύσεων του παρελθόντος.

Ξεκίνησε- σύμφωνα με τον υφυπουργό Μεταφορών, Μιχάλη Παπαδόπουλο, η μελέτη για τη σιδηροδρομική σύνδεση Καλαμπάκας – Ηγουμενίτσας, τμήμα της αποκαλούμενης Σιδηροδρομικής Εγνατίας.

Ωστόσο, η δήλωση μεταξύ αυτοδιοικητικών παραγόντων της Ηπείρου έγινε δεκτή με επιφυλάξεις, λόγω των αλλεπάλληλων ανεκπλήρωτων δεσμεύσεων του παρελθόντος.

Για να ολοκληρωθούν οι απαιτούμενες μελέτες (οριστικές μελέτες) για τη δημοπράτηση της κατασκευής του έργου, ο ΟΣΕ υπέβαλε πέρυσι, αίτημα χρηματοδότησης ύψους 15 εκατ. ευρώ στο CEF 2014-2020 το οποιο εγκρίθηκε τον περασμένο Νοέμβριο. Η νέα γραμμή έχει εγκεκριμένους περιβαλλοντικούς όρους.

Το έργο περιλαμβάνει την κατασκευή μονής γραμμής η οποία θα ξεκινά από την Καλαμπάκα, θα φτάνει στα Ιωάννινα και θα τερματίζει στο νέο λιμάνι της Ηγουμενίτσας. Η νέα γραμμή μήκους περίπου 154 χιλιομέτρων, θα συνδέει απευθείας την Αθήνα με τα δύο μεγάλα αστικά κέντρα της Ηπείρου.

Σύμφωνα με σιδηροδρομικές πηγές, το Αθήνα-Ιωάννινα με τρένο θα μπορεί να εκτελείται σε 4 ώρες και το Αθήνα-Ηγουμενίτσα σε περίπου 4 ώρες και 30 λεπτά. Η γραμμή θα είναι ηλεκτροκινούμενη και θα διαθέτει σηματοδότηση, ETCS, RTMS και τηλεδιοίκηση. Οι νέοι σταθμοί που προβλέπονται να κατασκευαστούν θα είναι ένας νέος σταθμός στην Καλαμπάκα και μετά Μαλακάσι, Μέτσοβο, Ιωάννινα (κλάδος της γραμμή προς την πόλη) , Καστρίτσα (επιβατικός και εμπορευματικός σταθμός), Ανθοχώρι, Νεοχώρι, Ηγουμενίτσα (επιβατικός και εμπορευματικός σταθμός που θα εξυπηρετεί και το λιμάνι).



In this article

Join the Conversation