Δρόμος-καρμανιόλα ο Αντιρρίου-Ιωαννίνων

Όσοι κάνουμε συχνά την διαδρομή Παραμυθιά Αθήνα, γνωρίζουμε πως παίζουμε την ζωή μας κορώνα γράμματα. Εκτός από τα 32 χλμ της Ιωνίας Οδού, το υπόλοιπο δίκτυο είναι βγαλμένο...

Όσοι κάνουμε συχνά την διαδρομή Παραμυθιά Αθήνα, γνωρίζουμε πως παίζουμε την ζωή μας κορώνα γράμματα. Εκτός από τα 32 χλμ της Ιωνίας Οδού, το υπόλοιπο δίκτυο είναι βγαλμένο από ταινία τρόμου. Ή διάρκεια του ταξιδιού πριν από 6 χρόνια ήταν 7 ώρες. Σήμερα με την Αττική οδό, την νέα Κακιά Σκάλα, την Γέφυρα του Ρίου και την υποθαλάσσια του Ακτίου, το ταξίδι μπορεί να μειώθηκε στις 5:20’ (αν ακολουθείς πιστά τα όρια ταχύτητας) αλλά οι κίνδυνοι μειώθηκαν στο ελάχιστο.  

Ο βουλευτής ΠΑΣΟΚ Ν. Άρτας Παύλος Στασινός έκανε την παρέμβασή του στην Ειδική Μόνιμη Επιτροπή Οδικής Ασφάλειας, υπό την προεδρία του Προέδρου αυτής, Λεωνίδα Γρηγοράκου, με θέμα ημερήσιας διάταξης: «Εθνικό Συμβούλιο Οδικής Ασφάλειας». Στην συνεδρίαση παρέστη ο Υφυπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων Σπύρος Βούγιας, καθώς και αρμόδιοι υπηρεσιακοί παράγοντες. Ο κ. Στασινός αναφέρθηκε στο θέμα των τροχαίων ατυχημάτων, της αστυνόμευσης των δρόμων αλλά και στο οδικό δίκτυο. Ειδικότερα, ο κ. Στασινός τόνισε τα εξής: «Προσωπικά, δε θα ήμουν τόσο αισιόδοξος, κύριε Υπουργέ, γιατί απ’ ό,τι βλέπω ο συνολικός αριθμός των τροχαίων ατυχημάτων αυξάνεται χρόνο με το χρόνο και κακώς κατατάσσουμε τα τροχαία ατυχήματα σε θανατηφόρα, ελαφριά και βαριά. Θα ήθελα να αποδώσω την ελάττωση των θανατηφόρων ατυχημάτων στην καλύτερη αντιμετώπιση που έχουμε από πλευράς υγειονομικής αντιμετώπισης.Έχει οργανωθεί πολύ καλά το ΕΚΑΒ της επαρχίας, τα νοσοκομεία της επαρχίας εξοπλίστηκαν καλύτερα, έγιναν περισσότερες μονάδες και συνεπώς μόνο εκεί θα το αποδώσω. Πρέπει να κάνουμε μια καινούργια αρχή στην αντιμετώπιση των τροχαίων ατυχημάτων. Εγώ, δε βλέπω να μειώνονται δυστυχώς. Πρέπει να ξεκινήσουμε σήμερα την εκπαίδευση από τα νήπια και από τα δημοτικά σχολεία και να δώσουμε μεγάλη σημασία στην οδική και στην οδηγική συμπεριφορά, πώς συμπεριφερόμαστε δηλαδή στους δρόμους σαν πεζοί και σαν οδηγοί.Θ’ αναφερθώ στο θέμα της αστυνόμευσης των δρόμων. Δυστυχώς, λέγαμε, ότι η τροχαία συνήθως ελέγχει σημεία όπου δε γίνονται τροχαία ατυχήματα, αλλά εκεί πιθανότερα οι οδηγοί να κάνουν παραβάσεις, όπως είναι το όριο ταχύτητας.

Δεν ξέρω αν αυτό σας λέει κάτι. Επειδή είμαι γιατρός με μεγάλη εμπειρία στη διαχείριση του τροχαίου ατυχήματος, πιστεύω, ότι η αντιμετώπιση του τροχαίου πρέπει να ξεκινήσει από το σημείο του ατυχήματος. Πρέπει να υπάρξει εκπαίδευση των αστυνομικών που πολλές φορές στην προσπάθειά τους να παράσχουν υπηρεσία, αντί να βοηθήσουν δυστυχώς κάνουν ζημιά. Επίσης, απαιτείται σωστή οργάνωση του ΕΚΑΒ και των νοσοκομείων. Πρέπει να επενδύσουμε σωστά στην πρόληψη και διαχείριση των τροχαίων ατυχημάτων γιατί το κόστος είναι πολύ μεγάλο και αγγίζει το 2,7% του Α.Ε.Π. συνολικά.Όσον αφορά στα αλκοτέστ αυτά δε γίνονται τις ώρες που γίνονται τα σοβαρά τροχαία ατυχήματα. Αυτά πρέπει να γίνονται μεταξύ 12 και 6 το πρωί, γιατί τότε συνήθως γίνονται τα σοβαρά τροχαία που οφείλονται στην επήρεια αλκοόλ. Πιστεύω, πως έτσι πρέπει δούμε το θέμα αυτό. Επίσης, πρέπει να σταθούμε στην σήμανση των δρόμων. Σε πολλά οδικά δίκτυα έχουν σβηστεί οι διαχωριστικές γραμμές και το βράδυ προσανατολιζόμαστε από τα φώτα του αυτοκινήτου που έρχεται από το αντίθετο ρεύμα και όχι από τη διαχωριστική γραμμή. Σε ελάχιστους δρόμους υπάρχει σωστή σήμανση. Ακόμα, προβληματικό είναι και το οδόστρωμα. Όλοι οι κάτοικοι της Βορειοδυτικής Ελλάδος αντιμετωπίζουμε σοβαρό πρόβλημα στο δρόμο Αντιρρίου-Ιωαννίνων. Αυτός ο δρόμος πλέον είναι καρμανιόλα και το οδόστρωμα έχει καταστραφεί. Θα ήθελα να το δούμε αυτό το θέμα σοβαρά, κύριε Υπουργέ.Τέλος, η Ιονία οδός φαίνεται ότι καθυστερεί και πρέπει να συντηρηθεί το ήδη υπάρχον οδικό δίκτυο».

In this article

Join the Conversation