Μια σημαντική διάκριση για τον κινηματογράφο της περιφέρειας και το νέο ελληνικό σινεμά αποτελεί η υποψηφιότητα της ταινίας μικρού μήκους «Αχέροντας» στα φετινά Βραβεία Ίρις της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου. Η ταινία της Κωνσταντίνας Παπαδοπούλου διαγωνίζεται στην κατηγορία «Μικρού Μήκους Σπουδαστική Ταινία», ανάμεσα σε πέντε συνολικά υποψήφιες δημιουργίες, σε μια διοργάνωση που φέτος συμπληρώνει 16 χρόνια παρουσίας.
Τα μέλη της ΕΑΚ, ψήφισαν τις τελικές υποψηφιότητες, υπό την επίβλεψη συμβολαιογράφου αφού παρακολούθησαν συνολικά 104 ταινίες (21 ταινίες Μεγάλου Μήκους Μυθοπλασίας, 19 Ντοκιμαντέρ Μεγάλου Μήκους, 29 ταινίες Μικρού Μήκους Μυθοπλασίας, 13 Μικρού Μήκους Σπουδαστικές Ταινίες, 7 Ελληνικές Μειοψηφικές Συμπαραγωγές, 10 Μικρού Μήκους Ντοκιμαντέρ και 5 Μικρού Μήκους Animation ).
Η ταινία, που έχει ήδη βραβευτεί στο 47ο Φεστιβάλ Δράμας και στο 8ο Φεστιβάλ 50/50 Ισότητα, έχει παρουσιαστεί σε κορυφαία φεστιβάλ της χώρας, μεταξύ των οποίων το 65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης και οι Νύχτες Πρεμιέρας της Αθήνας.
Το σενάριο ακολουθεί το ταξίδι ενός ζευγαριού, του Νίκου και της Μαρίας, που επιλέγουν να περάσουν ένα Σαββατοκύριακο δίπλα στον ποταμό Αχέροντα. Εκεί, η πλούσια μυθολογία του τόπου «εισβάλλει» στην πραγματικότητα και λειτουργεί ως καταλύτης για έναν εσωτερικό επαναπροσδιορισμό της σχέσης τους.
Τα γυρίσματα πραγματοποιήθηκαν εξ ολοκλήρου στην Ήπειρο: στις πηγές του Αχέροντα κοντά στη Γλυκή, στις εκβολές του ποταμού στην Αμμουδιά και στον υγρότοπο στο Καλοδίκι. Η κινηματογράφηση αξιοποίησε στο έπακρο το φυσικό τοπίο, με τη συμβολή των τοπικών κοινωνιών και επαγγελματιών των Δήμων Πάργας και Σουλίου.
Η ταινία αποτελεί παραγωγή της εταιρείας Honeybee σε συνεργασία με το Τμήμα Κινηματογράφου του ΑΠΘ, με συμπαραγωγή της Librart Performing Arts Ensemble και του Νεανικού Πλάνου. Υποστηρίχθηκε από την Περιφέρεια Ηπείρου και το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου, με την αρωγή του Epirus Film Office.
Η τελετή απονομής των Βραβείων Ίρις θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 11 Ιουνίου στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, και η υποψηφιότητα του «Αχέροντα» ήδη καταγράφεται ως μια από τις πιο αξιόλογες στιγμές του φετινού ελληνικού κινηματογράφου.