Απο την εορτη του Αγίου Πνεύματος + Χειροτονία άγαμου κληρικού

Γράφει ο π Ηλίας Μάκος

Η εορτή του Αγίου Πνεύματος εορτάστηκε λαμπρά και στη Θεσπρωτία, όπου οι πιστοί προσήλθαν στους ναούς.

Ο Μητροπολίτης Παραμυθίας κ. Σεραπίων χοροστάτησε κατά τον όρθρο και ιερούργησε κατά τη θεία λειτουργία στο ναό του Αγίου Ιωάννου Προδρόμου Νέας Σελεύκειας.

Στη διάρκεια της θείας λειτουργίας τελέστηκε η σε διάκονο χειροτονία του Κώστα Μπούρμα (από το Νεοχώρι Παραμυθιάς) , ο οποίος είναι θεολόγος και γνώστης της Βυζαντινής Μουσικής και επέλεξε να υπηρετήσει την ιερωσύνη ως άγαμος κληρικός.

Μετά από πολλά χρόνια χειροτονείται άγαμος κληρικός στη Μητρόπολη Παραμυθίας, αλλά και πτυχιούχος θεολογίας.

Μιλώντας ο Σεβασμιώτατος τόνισε, μεταξύ άλλων ότι “το Πανάγιο Πνεύμα εκχέει πλουσίως τις δωρεές και όλα τα αγαθά του Θεού σ’ ολόκληρο τον κόσμο. Το Άγιο Πνεύμα είναι, αυτό το οποίο επιτελεί όλα τα μυστήρια της Αγίας μας Εκκλησίας, εξαιρέτως δε το μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας, όπου εκεί, εμφανίζεται ενώπιόν μας ο Ιησούς Χριστός, ανάμεσά μας, εντός του Αγίου Ποτηρίου. Εμείς δε κοινωνούμε το τίμιο και πανάγιο πανανθρώπινο Σώμα του Σωτήρος Χριστού. Και αυτό ακριβώς το γεγονός είναι που κάνει εμάς τους Χριστιανούς, την Δευτέρα μετά την Πεντηκοστή, να τιμούμε ιδιαιτέρως, να ευλαβούμαστε και να εκφράζουμε την άπειρη ευγνωμοσύνη μας προς το Τρίτο πρόσωπο της Αγίας Τριάδος”.

Απευθυνόμενος στο νεοχειροτονούμενο, επεσήμανε: “Στην τοπική μας Εκκλησία η σημερινή ημέρα, είναι ημέρα διπλής εκκλησιαστικής χαράς και πνευματικής αναγεννήσεως. Κατά τη θεία λειτουργία ο ουρανός κατέρχεται και η γη ανεβαίνει. Και η χάρις του Παναγίου Πνεύματος, έρχεται για να επισκιάσει και να ενδυναμώσει εσένα, παιδί μου, προσωπικά, ώστε να καταστείς διάκονος των μυστηρίων του Θεού”.

Και πρόσθεσε: “Ο θεσμός της διακονίας, μέσα στους βαθμούς της αγίας ιερωσύνης, δεν είναι ανθρώπινη επινόηση. Αλλά είναι ουράνια πράξη, αλλά είναι θεία δωρεά, η οποία εκχέεται με την χάριν του Αγίου Πνεύματος, το οποίο πάντοτε ανέκαθεν, διαμοιράζεται στον κόσμο και φροντίζει σε κάθε εποχή να στερεώνει την αγία ιερωσύνη…. Το Άγιο Πνεύμα έρχεται να σκηνώσει μέσα στη δική σου ψυχή και να σε κατακαύσει, να γίνει πυρ αγιασμού, ώστε να σε φωτίσει, να σε θερμάνει και να σε αγιάσει”.

Και κατέληξε: “Χωρίς το Άγιο Πνεύμα δεν υπάρχει Εκκλησία, δεν υπάρχει ιερωσύνη, δεν υπάρχει θεία λειτουργία. Όλα εκπορεύονται από το Άγιο Πνεύμα. Να θυμάσαι ότι δεν θα πρέπει να διακονείς μόνο ως βοηθός. Αλλά πρέπει η καρδιά σου ολόκληρη η ύπαρξή σου να γίνει φωτεινή λαμπάδα, να γίνει αναμμένος λύχνος του Παναγίου Πνεύματος. Και με τον τρόπο αυτό να φωτίζεις τους συνανθρώπους σου, να φωτίζεις το λαό του Θεού, να τον θερμαίνεις και να του υπενθυμίζεις ότι η θεία λειτουργία είναι επουράνια δωρεά. Και η ευχή του Επισκόπου σου είναι η χάρις του Παναγίου και Ζωοποιού Πνεύματος να είναι πάντοτε κοντά σου, να σε πλουτίζει, να σε σκεπάζει, να σου δίνει φως, να σου δείχνει την οδό και να σε παρηγορεί σε όλες τις ημέρες της ζωής”.

Ο νεοχειροτονούμενος στην αντιφώνησή του υπογράμμισε, μεταξύ άλλων, ότι “μέσω προσευχής και κατανύξεως κατάφερα να ακολουθήσω τον δρόμον τον καλόν, της πίστεως, της μετανοίας και της αγάπης. Η αγάπη μου για την Εκκλησία, υπηρετώντας την από τα μικρά μου χρόνια, αλλά και η ενασχόλησή μου με τη βυζαντινή τέχνη επί 20 και πλέον έτη, αναζωπύρωσαν την ψυχή και την καρδιά, ώστε να επιλέξω το δρόμο του κληρικού και να σηκώσω τον Σταυρό τον δικό μου για να υπηρετήσω την Εκκλησία”.

Και ευχαρίστησε τους ανθρώπους, που συνετέλεσαν στην πνευματική του πορεία, όπως και τον Σεβασμιώτατο, που είδε, όπως είπε τον πόθο του για το ράσο.

Εκπρόσωπος του Εκκλησιαστικού Συμβουλίου Νεοχωρίου (χωριό του νεοχειροτονούμενου) ευχήθηκε εκ μέρους των συγχωριανών του “Άξιος”.

Ευχόμαστε κι εμείς στο νέο κληρικό να ανέβει τον ανήφορο της θυσίας και της προσφοράς χωρίς εκτροπές, χωρίς επαγγελματισμό, αλλά με καλή αλλοίωση και χαρισματική διακονία.

Να τονισθεί ότι η εορτή του Αγίου Πνεύματος υπενθυμίζει ότι η πίστη, η αληθινή πίστη, καταξιώνει τη ζωή, γιατί δεν σε οδηγεί σε ασύδοτες καταστάσεις, αλλά σε κάνει να αποδεχθείς κάποια σωτήρια πράγματα, που έχει ορίσει για τη σωτηρία της ψυχής σου η Ορθοδοξία.
Εκείνα, δηλαδή, που αποδεσμεύουν τον άνθρωπο από τις καταλυτικές δυνάμεις, που φέρει μέσα του και τον ωθούν να αναπτύξει την ύπαρξή του στην τέλεια έκφραση ανθρώπου λυτρωμένου και ικανού να δημιουργήσει έργα αληθινά και μεγάλα.

Οι δυνάμεις οι ισχυρές, που κρύβει μέσα του ο παράγων άνθρωπος, για να μη δαπανηθούν σε μικρές ενέργειες και εκβολές ασήμαντες ή κάποτε και καταστροφικές του ίδιου του εαυτού του, πρέπει να περνούν από ευεργετικά φράγματα για τη ζωή του.

In this article