Έντονη είναι η αντίδραση του Αντιπεριφερειάρχη Θεσπρωτίας Θωμά Πιτούλη στην απόφαση του Διοικητή της ΑΑΔΕ με την οποία το Τελωνείο Μαυροματίου υποβαθμίζεται, καθώς μετατρέπεται από αυτοτελές Τμήμα Β’ Τάξης σε οργανική μονάδα επιπέδου Τμήματος, υπαγόμενη στο Τελωνείο Ηγουμενίτσας.
Με επιστολή του προς τον Πρωθυπουργό, τον αρμόδιο Υπουργό και τον Διοικητή της ΑΑΔΕ, ο κ. Πιτούλης ζητά την άμεση ανάκληση της απόφασης (Αρ. Δ.ΟΡΓ.Α 84174 ΕΞ 2025 – ΦΕΚ 3497/Β/04.07.2025), υπογραμμίζοντας τις σοβαρές αρνητικές επιπτώσεις που προκαλεί στην τοπική οικονομία, τον τουρισμό και τον εμπορικό κόσμο της περιοχής.
Στην επιστολή του επισημαίνει ότι η εν λόγω υποβάθμιση έρχεται να προστεθεί σε μια σειρά αποφάσεων που τα τελευταία χρόνια οδηγούν σε σταδιακή αποδυνάμωση της Θεσπρωτίας. Ειδική αναφορά κάνει στην επιβαρυμένη κατάσταση που διαμορφώνεται μετά τα πρόσφατα γεγονότα στο Τελωνείο, τα οποία έχουν τεθεί υπό διερεύνηση από τη Δικαιοσύνη, τονίζοντας όμως πως αυτά δεν μπορούν να αποτελούν πρόσχημα για εσπευσμένες και χωρίς διαβούλευση αποφάσεις.
Ο κ. Πιτούλης αναφέρεται στις άμεσες συνέπειες για τον επιχειρηματικό κόσμο της Θεσπρωτίας, με τους επαγγελματίες να βλέπουν μείωση των πωλήσεων και στροφή των πελατών –κυρίως από την Αλβανία– σε άλλες αγορές, οδηγώντας σε μακροπρόθεσμες οικονομικές απώλειες. Παράλληλα, καταγράφει εικόνες πολύωρης αναμονής στο Τελωνείο με ουρές εκατοντάδων οχημάτων, γεγονός που –όπως αναφέρει– προκαλεί μαζικές ακυρώσεις κρατήσεων από Αλβανούς και Βαλκάνιους τουρίστες και πλήττει τον τουριστικό τομέα.
«Πολλοί επιλέγουν πλέον προορισμούς εντός Αλβανίας, γεγονός που συνεπάγεται απώλεια συναλλάγματος, εσόδων και φορολογικών εσόδων για την ελληνική πολιτεία», σημειώνει ο Αντιπεριφερειάρχης, τονίζοντας πως το Τελωνείο Μαυροματίου αποτελεί συνοριακό σταθμό με τρίτη χώρα και απαιτεί ενίσχυση, όχι αποδυνάμωση.
Ολοκληρώνοντας την επιστολή του, ο κ. Πιτούλης ζητά:
Την άμεση ανάκληση της απόφασης υποβάθμισης.
Τη στελέχωση του Τελωνείου με επαρκές προσωπικό.
Την προσωρινή ενίσχυση με επιπλέον υπαλλήλους ενόψει της αυξημένης θερινής κίνησης.
Όπως υπογραμμίζει, το Τελωνείο Μαυροματίου μπορεί και πρέπει να λειτουργήσει ως αναπτυξιακό εργαλείο, σε συνδυασμό με τις υφιστάμενες υποδομές, όπως το λιμάνι Ηγουμενίτσας, η Εγνατία Οδός και ο υπό σχεδιασμό οδικός άξονας Ηγουμενίτσας–Μαυροματίου, για την αξιοποίηση επενδύσεων εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ που έχει δεχτεί η περιοχή.
Join the Conversation