Την έντονη ανησυχία τους για το μέλλον της Εγνατία ΟδοςΟδός Α.Ε. και των εργαζομένων της εκφράζουν δεκατέσσερις βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, με ερώτηση που κατέθεσαν προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών.
Οι βουλευτές, μεταξύ των οποίων οι Χάρης Μαμουλάκης, Αλέξανδρος Μεϊκόπουλος, Καλλιόπη Βέττα, Γιώργος Γαβρήλος, Χρήστος Γιαννούλης, Ειρήνη Δούρου, Μιλτιάδης Ζαμπάρας, Κωνσταντίνος Μπάρκας, Κατερίνα Νοτοπούλου, Θεόφιλος Ξανθόπουλος, Γιώργος Παπαηλιού, Παύλος Πολάκης, Πόπη Τσαπανίδου και Γεώργιος Ψυχογιός, τονίζουν πως υπάρχουν «σοβαρές ενδείξεις» ότι το Υπουργείο σχεδιάζει το οριστικό κλείσιμο της εταιρείας μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου 2025, οδηγώντας την σε καθεστώς οικονομικής εκκαθάρισης.
Από εθνικό έργο-πρότυπο σε αβέβαιο μέλλον
Η Εγνατία Οδός Α.Ε., που ιδρύθηκε το 1994 και κατασκεύασε τον οδικό άξονα μήκους 658 χιλιομέτρων από την Ηγουμενίτσα έως τους Κήπους Έβρου, καθώς και τρεις κάθετους άξονες 225 χιλιομέτρων, έχει συμβάλει καθοριστικά στην ανάπτυξη της Βόρεια Ελλάδα.
Ωστόσο, μετά την παραχώρηση της λειτουργίας και συντήρησης του δικτύου στην κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – EGIS PROJECTS για 35 χρόνια (υπογραφή σύμβασης στις 29 Μαρτίου 2024), η κυβέρνηση φέρεται να προσανατολίζεται στη διάλυσή της.
Τα ερωτήματα των βουλευτών
Οι βουλευτές ζητούν απαντήσεις από τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών για:
Το εάν εξετάζεται η διατήρηση της εταιρείας ώστε να αναλάβει τον ρόλο εποπτείας της σύμβασης παραχώρησης, αξιοποιώντας την τεχνογνωσία της.
Το ποιο θα είναι το μέλλον του προσωπικού της, που σήμερα αριθμεί περίπου 100 εργαζόμενους.
Το ποιο ποσοστό των εσόδων από τα διόδια θα συνεχίσει να αποδίδεται στο Δημόσιο.
Το πώς θα προχωρήσουν τα νέα έργα υποδομής στη Βόρεια Ελλάδα χωρίς τον κεντρικό ρόλο της Εγνατίας.
Οι ίδιοι υπογραμμίζουν ότι η Εγνατία Οδός Α.Ε. αποτελεί επιχείρηση κοινής ωφέλειας με σημαντικά έσοδα (πάνω από 80 εκατ. ευρώ ετησίως τα τελευταία χρόνια) και διαθέτει μοναδική τεχνογνωσία σε έργα οδοποιίας και μεγάλα τεχνικά έργα. Η διάλυσή της, όπως σημειώνουν, θα αφήσει ένα επικίνδυνο κενό στην εποπτεία και εκτέλεση έργων, καθώς και σοβαρές κοινωνικές συνέπειες για τους εργαζόμενους.
Join the Conversation