Το σύγχρονο σχολείο που «πουλάει» η κυβέρνηση είναι το σχολείο που οι μορφωτικές ανάγκες αντιμετωπίζονται ως κόστος, με κενά σε βασικές ειδικότητες εκπαιδευτικών ακόμα και μετά τη γ΄ φάση προσλήψεων, με συγχωνεύσεις, αύξηση του αριθμού μαθητών στις τάξεις κλπ. Το ίδιο και με τα σχολικά κτίρια που δεν έχουν υποστεί κανέναν έλεγχο (αντισεισμικότητας, πυρασφάλειας, ηλεκτρολογικών εγκαταστάσεων κλπ).
Είναι το σχολείο που μετά το μάθημα μαθητές και εκπαιδευτικοί δεν ξέρουν εάν θα επιστρέψουν στο σπίτι τους αρτιμελείς. Για παράδειγμα στο 3ο Δημοτικό Σχολείο Ηγουμενίτσας έπεσε ο θερμοσίφωνας σε μαθητική τουαλέτα και στο 2ο Δημοτικό Σχολείο
Ηγουμενίτσας με τις πρώτες βροχές, για μια ακόμη φορά, έπεσαν σοβάδες και οι τάξεις μετατράπηκαν σε πισίνες
Δύο σχολεία που ήταν ενταγμένα στο πολυδιαφημιζόμενο πρόγραμμα «Μαριέττα Γιαννάκου». Επιβεβαιώνεται στην πράξη τελικά ότι το περίφημο πρόγραμμα ήταν μια ευκαιριακή πολιτική που ήθελε να ρίξει «χρυσόσκονη» στην άθλια κατάσταση στην οποία βρίσκονται οι σχολικές μονάδες σε όλη τη χώρα και να εμφανίσει τους τραπεζίτες ως «ευεργέτες» για το θεάρεστο έργο τους.
Αυτά είναι τα αποτελέσματα της διαχρονικής υποχρηματοδότησης της Παιδείας από όλες τις κυβερνήσεις υλοποιώντας τις κατευθύνσεις της ΕΕ. Της έλλειψης ενός κεντρικού κρατικού σχεδιασμού για τον εκσυγχρονισμό και την ανέγερση νέων σχολικών κτιρίων (σημειωτέον τα νηπιαγωγεία της Ηγουμενίτσας στεγάζονται σε ακατάλληλα μισθωμένα κτίρια). Της κατάργησης του Οργανισμού Σχολικών Κτιρίων και το πέρασμα της συντήρησής τους στους δήμους. Της προτεραιότητας να εξασφαλιστούν υπέρογκα ποσά για την πολεμική οικονομία.
Την ίδια ώρα ο Δήμος Ηγουμενίτσας αποποιείται κάθε ευθύνης για τη συντήρηση του σχολείου πετώντας το μπαλάκι στην ΚΤΥΠ ΑΕ και τον εργολάβο που έχει αναλάβει το έργο επισκευής της σκεπής. Εντύπωση μάλιστα προκάλεσε το γεγονός ότι ο Δήμαρχος
Ηγουμενίτσας δε βρήκε να πει ούτε μισή λέξη για τα δύο προαναφερόμενα περιστατικά στο συνέδριο της ΚΕΔΕ, ενώ αυτά σχολιάστηκαν από τον Β. Σίμο, Δήμαρχο Πετρούπολης (!) και εκλεγμένο με τη Λαϊκή Συσπείρωση.
Παρά τις επαναλαμβανόμενες καταγγελίες του Συλλόγου Εκπαιδευτικών ΠΕ Θεσπρωτίας, και όχι μόνο, η λύση που δόθηκε ήταν η μετεγκατάσταση των 3 από τα 11 τμήματα του 2ου Δημοτικού Σχολείου στο 4 ο Δημοτικό Σχολείο Ηγουμενίτσας και τα υπόλοιπα τμήματα να κάνουν μάθημα στο ισόγειο του διδακτηρίου, δηλαδή στους διαδρόμους και στο γυμναστήριο (!) με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την εύρυθμη λειτουργία του σχολείου, την απρόσκοπτη παιδαγωγική διαδικασία και τη σωματική ακεραιότητα μαθητών και εκπαιδευτικών, αφού στον χώρο του σχολείου θα πραγματοποιούνται οι εργασίες συντήρησης εντός του διδακτικού ωραρίου.
Οι δυνατότητες και οι ανάγκες της εποχής μας δεν επιτρέπουν να βάζουμε σε κίνδυνο τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς στα σχολεία. Δε θα αφήσουμε, λοιπόν, την κυβέρνηση, με την συναίνεση περιφερειακής και δημοτικής αρχής, να μετατρέψουν τα
σχολεία σε νέα Τέμπη.
Εκπαιδευτικοί, γονείς, μαθητές, όλοι οι εργαζόμενοι με τον ανυποχώρητο αγώνας μας, μπορούμε να αντιπαλέψουμε όσους τσακίζουν τις ανάγκες μας για τα κέρδη των λίγων.
Καλούμε τους εκπαιδευτικούς, τους εργαζόμενους, τους επαγγελματίες, τους αγρότες, τη νεολαία, τον λαό της Θεσπρωτίας, να κάνουν δική τους υπόθεση τη μόρφωση που δικαιούνται σήμερα οι νέοι και οι νέες, με δημόσια δωρεάν σύγχρονα και ασφαλή σχολεία, με πλήρη μόρφωση για όλους τους μαθητές που δεν θα μπαίνει ούτε στις συμπληγάδες του κέρδους, ούτε θα χωράει στη ζυγαριά του κόστους – οφέλους.
Απαιτούμε τώρα:
– Αύξηση των δαπανών για την Παιδεία.
– Να γίνουν όλες οι απαραίτητες εργασίες συντήρησης και επισκευής στο 2 ο Δημοτικό Σχολείο Ηγουμενίτσας για να μην έχουμε ποτέ ξανά τέτοια φαινόμενα.
– Άμεση αντιμετώπιση όλων των ελλείψεων σε εκπαιδευτικούς και υποδομές.
– Άμεσα μέτρα πρόληψης και ελέγχου (αντισεισμικότητας, πυρασφάλειας, ηλεκτρολογικών εγκαταστάσεων) όλων των σχολικών κτιρίων και σχέδιο για την κατασκευή καινούργιων.

