Για την έξοδο μεταξύ γέφυρας Αράχθου και σήραγγας Δρίσκου, με κατεύθυνση από Μέτσοβο προς Γιάννινα, (σήμερα λειτουργεί έξοδος στην αντίθετη κατεύθυνση) η προηγούμενη διοίκηση υπό τον Αν. Μουρατίδη είχε υποσχεθεί, όπως δηλώθηκε από το δήμαρχο Ιωαννίνων Φ. Φίλιο κατόπιν σύσκεψης στα Γιάννινα, ότι θα προωθούνταν, δεδομένου ότι και το κόστος ήταν λογικό, κοντά στο 1 εκ. ευρώ. Η διοίκηση άλλαξε και η έξοδος παραπέμφθηκε στις καλένδες. Αρνητική, θυμίζουμε, ήταν προ λίγων μηνών η απάντηση του κ. Καλογιάννη σε ερώτηση του βουλευτή του ΠΑΣΟΚ Μιχάλη Κασσή.Δεν προωθήθηκε, όμως, παρά το γεγονός ότι συντάχθηκε σχετική έκθεση από ειδικούς επιστήμονες, ούτε άλλη λύση για νέο κόμβο στο λεκανοπέδιο.Κοντά στη σήραγγα Δρίσκου ή σε άλλο σημείο. Η Περιφέρεια, ωστόσο, προώθησε την ανακατασκευή του δρόμου Αμφιθέα-Λυκόστομο για να δοθεί διέξοδος από το λεκανοπέδιο και την Εγνατία προς την εθνική οδό Ιωαννίνων Κακαβιάς και Κοζάνης και τους δήμους Ζίτσας, Ζαγορίου, Πωγωνίου και Κόνιτσας, αλλά κόμβος στην Εγνατία δεν διαφαίνεται.Εν όψει και της ιδιωτικοποίησης της διαχείρισης και λειτουργίας του αυτοκινητοδρόμου θα ήταν σκόπιμο και λογικό να έχουν γίνει οι παρεμβάσεις με το δημόσιο στην λειτουργία, αλλά φαίνεται ότι η έλλειψη πόρων και ίσως και πίεσης από τους φορείς και τα πολιτικά στελέχη του τόπου, ευθύνονται για το γεγονός ότι το μόνο μεγάλο, σχετικά, έργο που εκτελεί η εταιρεία είναι το επίχωμα στο Περιστέρι κι αυτό εξ ανάγκης για να ολοκληρωθεί ο αυτοκινητόδρομος.Το λεκανοπέδιο Ιωαννίνων παραμένει με τον … παγκοσμίου πρωτοτυπίας ανισόπεδο κόμβο της Εγνατίας (στον οποίο φτάνει κανείς από την πόλη με το νέο τμήμα της Ε.Ο που παραδόθηκε τη Δευτέρα στην κυκλοφορία) και τον ημικόμβο Κουτσελιού που δεν διαθέτει συνδέσεις, ενώ η πρόταση για νέο κόμβο μεταξύ αυτών των Ιωαννίνων και Κουτσελιού, κάπου χάθηκε και ως μνημείο παραλογισμού απέμεινε ο σταθμός διοδίων, καταμεσής του νομού και του λεκανοπεδίου, στο Δροσοχώρι που ανά πάσα στιγμή, εφόσον αναλάβουν ιδιώτες, μπορεί να ρίξει μπάρες…
Το έργο, «Σταθεροποίηση του επιχώματος στο τμήμα της Εγνατίαs Οδού μεταξύ Α/Κ Αράχθου – Α/Κ Περιστερίου» με το οποίο ολοκληρώνεται η Εγνατία στην Ήπειρο και στο σύνολο της, είναι σε εξέλιξη και προχωρά με καλό ρυθμό. Ανάδοχος είναι η εταιρεία «ΕΝΙΠΕΑΣ Α.Τ.Ε» με οικονομική προσφορά 10.862.805 ευρώ (με ΦΠΑ). Η χρηματοδότησή του είναι εξασφαλισμένη από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Ενίσχυση της Προσπελασιμότητας» του Υπουργείου Υποδομών. Η σύμβαση υπογράφτηκε τον περασμένο Δεκέμβριο και η προθεσμία παράδοσης είναι 12 μήνες. Το έργο ξεκίνησε στις αρχές του έτους και αρχικά έγινα εργασίες εκτός κοίτης, λόγω των πολλών νερών, αλλά τώρα εξελίσσεται και εντός της κοίτης του ποταμού στον οποίο θα γίνει προσωρινή εκτροπή, προκειμένου να εκτελεστούν οι εργασίες που προβλέπονται για την σταθεροποίηση του επιχώματος. Για το πότε θα δοθεί στην κυκλοφορία η γέφυρα (έτοιμη προ τριετίας) και τα 100 μέτρα του επιχώματος, δεν είναι ξεκαθαρισμένο. Η πλέον λογική εξέλιξη είναι να συμβεί τον Σεπτέμβριο, αλλά ας μην αποκλειστεί να συμβεί λίγο νωρίτερα ή αργότερα, ανάλογα με την πορεία των εργασιών και πότε θα κριθεί από τους ειδικούς ότι έχει επιτευχθεί ο στόχος των παρεμβάσεων.
Απο την εφημερίδα Νέοι Αγώνες
Join the Conversation