Τελειώνει το πολυετές σίριαλ της παραχώρησης της Εγνατίας Οδού

Tο σχήμα που φέρεται να υπέβαλε τη μεγαλύτερη προσφορά είναι το ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ - EGIS PROJECTS

Με τη βελτιωμένη προσφορά που θα πρέπει να υποβάλει στο ΤΑΙΠΕΔ η κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – EGIS PROJECTS έως αύριο Παρασκευή 23 Ιουλίου τελειώνει το πολυετές σίριαλ της παραχώρησης της Εγνατίας Οδού.

Το Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων ανακοίνωσε πως έχει ζητήσει μια βελτιωμένη προσφορά για την παραχώρηση του δικαιώματος χρήσης και εκμετάλλευσης του αυτοκινητοδρόμου της Εγνατίας Οδού και τριών κάθετων οδικών αξόνων της για χρονική περίοδο 35 ετών.

Υπενθυμίζεται ότι στις 15 του μηνός το ΤΑΙΠΕΔ αποσφράγισε τις οικονομικές προσφορές των δύο φιναλίστ του διαγωνισμού, των κοινοπραξιών ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – EGIS PROJECTS και VINCI – MYTILINEOS – ΑΒΑΞ.

Με βάση τους όρους του διαγωνισμού, εφόσον οι προσφορές έχουν διαφορά μεταξύ τους πάνω από 15%, τότε το Ταμείο ζητεί βελτιωμένο τίμημα από τον υποψήφιο επενδυτή με την υψηλότερη πρόταση.

Σύμφωνα με πληροφορίες, το σχήμα που φέρεται να υπέβαλε τη μεγαλύτερη προσφορά είναι το ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – EGIS PROJECTS και οι εταιρείες καλούνται να δώσουν βελτιωμένο τίμημα.

Αξίζει επίσης να σημειωθεί, σύμφωνα με εκτιμήσεις που έχουν δει το φως της δημοσιότητας, ότι η αποτίμηση για την αξία της Εγνατίας Οδού κυμαίνεται ανάμεσα στα 1,2 με 1,5 δισ. ευρώ.

Ολα δείχνουν, κατά τις πληροφορίες, πως η προαναφερόμενη κοινοπραξία θα αναδειχθεί προτιμητέος επενδυτής για την παραχώρηση του στρατηγικής σημασίας για τη χώρα αυτοκινητοδρόμου και μένει πια να φανεί από την απόφαση του ΤΑΙΠΕΔ που θα ληφθεί την ερχόμενη Παρασκευή.

Τα επόμενα διαδικαστικά βήματα που απομένουν είναι το σχέδιο σύμβασης της παραχώρησης του δικαιώματος χρήσης και εκμετάλλευσης να αποσταλεί στον Ελεγκτικό Συμβούλιο. Με τη σειρά του θα ελέγξει τη νομιμότητά του και είναι πολύ πιθανό το σχέδιο του κειμένου να αποσταλεί και στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή προκειμένου να αξιολογηθεί ως προς τις επιπτώσεις στον ανταγωνισμό από την παραχώρηση στις δύο εταιρείες. Η έγκρισή του από τη Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού θα ανοίξει τον δρόμο για την υπογραφή της τελικής σύμβασης και την παραχώρηση του αυτοκινητοδρόμου στην κοινοπραξία.

Η Εγνατία Οδός είναι οδικός άξονας μήκους 658 χιλιομέτρων, με πλήρη έλεγχο προσβάσεων και διαχωρισμένο οδόστρωμα, που έχει ήδη κατασκευαστεί και βρίσκεται σε λειτουργία. Εκτείνεται από την Ηγουμενίτσα στην Περιφέρεια της Ηπείρου (βορειοδυτική ακτή της Ελλάδας) μέχρι τους Κήπους στην Περιφέρεια Αν. Μακεδονίας και Θράκης (στον συνοριακό σταθμό με την Τουρκία). Οι τρεις κάθετοι οδικοί άξονες, συνολικού μήκους 225 χιλιομέτρων, αποτελούν συνδέσεις της Εγνατίας Οδού με τις γειτονικές χώρες (Αλβανία, Βόρεια Μακεδονία και Βουλγαρία).

Η σύμβαση παραχώρησης αφορά την χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση της Εγνατίας Οδού και των τριών κάθετων οδικών αξόνων για χρονική περίοδο 35 ετών.

Ο παραχωρησιούχος αναμένεται να έχει σημαντικά και εξασφαλισμένα έσοδα από τη διέλευση των οχημάτων. Πρόκειται για ένα στρατηγικής σημασίας έργο το οποίο ουσιαστικά ενώνει το ανατολικό άκρο της ΕΕ με τη δυτική πλευρά της Γηραιάς Ηπείρου.



In this article

Join the Conversation