Πέντε «καυτοί» μήνες για την Εγνατία…

Η πλήρης σύμβαση της παραχώρηση θα κατατεθεί στη Βουλή οπότε εκεί θα διαβαστούν και οι… υποσημειώσεις οι οποίες πολύ συχνά αποδεικνύονται κρίσιμες και σημαντικές.

Μέχρι τις 19 Απριλίου θα διαρκέσει ο έλεγχος που πραγματοποιούν εμπειρογνώμονες στην σήραγγα Μαλακασίου μετά τον θόρυβο που προκλήθηκε από τις δηλώσεις του Περιφερειάρχη Ηπείρου και την παρέμβαση του Υπουργείου Υποδομών.

Το Υπουργείο διαμήνυσε από την αρχή ότι δεν διαπιστώνονται αλλοιώσεις στη σήραγγα και απέδωσε το κλείσιμο και τον έλεγχο σε λόγους… ψυχολογικούς!

Σε κάθε περίπτωση και αν δεν υπάρξει παράταση στις εργασίες, τα αποτελέσματα των εμπειρογνωμόνων, θα κρίνουν και τη συνέχεια που θα υπάρξει και κυρίως αν η σήραγγα θα αποδοθεί και πάλι στην κυκλοφορία.

Όλα αυτά συμβαίνουν λίγες μέρες μετά την υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης του μεγαλύτερου οδικού άξονα της χώρας, χωρίς όμως η υπογραφή αυτή να σημαίνει ότι η Εγνατία άλλαξε χέρια αφού για να συμβεί αυτό θα απαιτηθεί διάστημα πέντε μηνών περίπου.

Κι αυτοί θα είναι πέντε πραγματικά καυτοί μήνες.

Το Δημόσιο και η ΤΕΡΝΑ εκτιμάται ότι θα έχουν ολοκληρώσει τον Αύγουστο την διαδικασία της παραχώρησης κι αν δεν υπάρξουν καθυστερήσεις όπως συνέβη και με άλλες παραχωρήσεις.

Ως την τελική παράδοση του δρόμου, το κράτος μέσω της Εγνατίας ΑΕ και του ΤΑΙΠΕΔ πρέπει να έχουν ολοκληρώσει την διαδικασία για την πιστοποίηση όλων των σηράγγων όπως και ορισμένους πλευρικούς σταθμούς διοδίων.

Αξιοσημείωτο είναι ότι αν οι κυκλοφοριακοί φόρτοι και τα διόδια δεν καλύπτουν τις απαιτήσεις του παραχωρησιούχου όπως καταγράφονται στη σύμβαση τότε θα καλείται το ελληνικό δημόσιο να καλύψει την διαφορά.

Επίσης είναι πιθανό ο κρατικός προυπολογισμός να καλύψει κόστος ώστε ο παραχωρησιούχος να κάνει την απόσβεση της επένδυσης και να έχει το θεμιτό κέρδος στην περίπτωση που τα έσοδα είναι λιγότερα από τα προβλεπόμενα.

Επίσης τυχόν αστοχίες που μπορεί να εμφανιστούν μετά το οικονομικό κλείσιμο της παραχώρησης επίσης θα καλυφθούν από το δημόσιο.

Η πλήρης σύμβαση για την παραχώρηση της Εγνατίας αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή πριν την οριστική παραχώρηση οπότε εκεί θα διαβαστούν και οι… υποσημειώσεις οι οποίες πολύ συχνά αποδεικνύονται κρίσιμες και σημαντικές.

Τέλος Εγνατία οδός Α.Ε. υπέγραψε αρχές του έτους δύο συμβάσεις για τη συντήρηση του οδικού άξονα: μία για τη δυτική πλευρά, 70 εκατ. ευρώ, και μία για την ανατολική, 58 εκατ. ευρώ. Οι συμβάσεις υπεγράφησαν με την κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ – Ιntrakat και έχουν διάρκεια έως το 2025, εκτός αν ο παραχωρησιούχος αποφασίσει να τις διακόψει. Βέβαια εδώ ΤΕΡΝΑ κερνάει και ΤΕΡΝΑ πίνει, αφού η ίδια εταιρεία συντηρεί τον δρόμο, για να τον παραλάβει η ίδια.




In this article

Join the Conversation