Μπουζί αυτοκινήτου. Ποτε το αλλάζουμε και πως το επιλέγουμε

.

Τα μπουζί είναι πολύ σημαντικά αναλώσιμα που χρειάζεται κάθε βενζινοκινητήρας οχήματος. Η δουλειά τους ειναι δημιουργούν έναν ηλεκτρικό σπινθήρα που ανάβει το μείγμα αέρα-καυσίμου στους κυλίνδρους του κινητήρα. Με τον σπινθήρα αυόν το μείγμα καυσίμου αναφλεγεται και δημιουργεί την απαραίτητη δύναμη στον κινητήρα που θα δώσει κινηση στα έμβολα πάνω και κάτω στους κυλίνδρους, οι οποίοι θα περιστραφούν τους στροφαλοφόρος.

Καθε πότε αλλάζουν τα μπουζί;

Επειδή το μπουζί παρουσιάζει συνεχή χρήση, διάφορα κατάλοιπα από την καύση και άλλες ουσίες προκαλούν γρήγορα φθορά στο μπουζί, κι έτσι πρέπει να αντικαθίσταται αρκετά συχνά. Το πόσο τακτικά χρειάζεται αλλαγή το μπουζί εξαρτάται και από τα χιλιόμετρα που διανύει το όχημα αλλά και από το είδος του μπουζί που χρησιμοποιεί. Για παράδειγμα, το μπουζί νικελίου πρέπει να αντικατασταθεί μετά από 30.000 με 45.000 χιλιόμετρα, το μπουζί πλατίνας μετά από 70.000 χιλιόμετρα, το μπουζί διπλής πλατίνας μετά από 80.000 χιλιόμετρα, ενώ το μπουζί ιριδίου μετά από 60.000 με 120.000 χιλιόμετρα, ανάλογα με την κατασκευή του ηλεκτροδίου του. Ασφαλώς, τα χιλιόμετρα αυτά είναι ενδεικτικά, καθώς το μπουζί χρειάζεται άμεση αντικατάσταση εάν έχει φθαρεί αισθητά.

Κάθε κατασκευαστής καθορίζει διαφορετικά χαρακτηριστικά και χιλιόμετρα των μπουζί. Οι κατασκευαστές εκδίδουν τις δικές τους συστάσεις, επομένως ελέγξτε το εγχειρίδιο του οχήματός σας για την περίοδο αντικατάστασης. Εκτός από τις συστάσεις του κατασκευαστή, η αντικατάσταση των μπουζί εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από:

  • Την ποιότητα και τον τύπο
  • Απόδοση κινητήρα
  • Ποιότητα βενζίνης
  • Στυλ οδήγησης.

Αντικατάσταση και καθαρισμός του μπουζί

Το αν χρειάζεται αντικατάσταση το μπουζί, μπορετιε να το διαπυστόσετε με μια επίσκεψη σε κάποιο εξειδικευμένο συνεργείο ή μηχανικό, ο οποιος θα σου δείξει εάν το μπουζί σου χρειάζεται αλλαγή. Έιναι ευκολο ομως να αναγνωρίζεις μονος σου σε τι κατάσταση βρίσκεται ανά πάσα στιγμή. Για να συμβει αυτό θα πρέπει να εξετάζεις την  την εμφάνιση του μπουζί και έτσι μπορείς να αντιληφθείς πιθανές βλάβες του κινητήρα οι οποίες αν δεν επισκευαστούν άμεσα μπορεί να προκαλέσουν σοβαρές ζημιές στο όχημά σου

Πως επιλέγουμε το κατάλληλο μπουζί

Ειναι πολύ συμαντικο να τοποθετηθει το καταληλο μπουζί, γιατι το κάθε ειδος είναι κατασκευασμένο για συγκεκριμένου είδους κινητήρες. Εάν χρησιμοποιήσετε λάθος μπουζί, τότε ο κινητήρας σας δε θα λειτουργήσει σωστά και μπορεί ακόμα και να προκληθεί σοβαρή ζημιά. Επισης το κάθε μπουζί που θα επιλέξετε να πληροί κάποια βασικά σχεδιαστικά χαρακτηριστικά, όπως σταθερή μετάδοση υψηλής τάσης, η μονωτική ικανότητα η ανθεκτικότητα στη διάβρωση και στα υπολείμματα της καύσης και αντίσταση σε θερμικό σοκ.

Το μπουζί σε κινητήρες φυσικού αερίου

Οι κινητήρες που λειτουργούν με φυσικο αερίο λειτουργούν διαφορετικά από τους βενζινοκίνητους, γιατι απαιτούν πολύ υψηλότερη θερμοκρασία για τη. Η διάρκεια ζωής ενός μπουζί σε έναν τέτοιο κινητήρα είναι σημαντικά μικρότερη, λόγω της υψηλής θερμοκρασίας και της αυξημένης ηλεκτρικής διάβρωσης των εναλλακτικών καυσίμων. Έτσι, στους κινητήρες φυσικού αερίου τοποθετείται συνήθως μπουζί ιριδίου με ηλεκτρόδια από πλατίνα, προκειμένου να καλυφθεί η ανάγκη για την υψηλή αυτή αναφλεξιμότητα.

Πηγή πληροφοριών:
https://www.antallaktikaexartimata.gr/exartimaton-aftokiniton/mpoyzi.html
https://www.powermag.gr/el/mpouzi-part-ii.html

In this article

Join the Conversation